Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Vyffe »

Et så langt svar orker jeg ikke at forfatte.
Synes du griber lidt løst og fast i forskellige argumenter for, hvorfor vindmøller sviner for meget.
Faktum er, at nye landbaserede vindmøller nu producerer el til en lavere pris end hvad kul og olie kan klare.
Havmøller er en anden sag... :-)
Møllepriser falder dog i snit 7% i pris om året, historisk set...
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

Jamen jeg skal da være den første til at beklage at du mener jeg argumenterer lidt løst og fast, men det kan jo skyldes at jeg i bund og grund går ind for at vi skal gøre os uafhængige af olie, men samtidig skal vi passe på det miljø der er mindre synligt, og her mener jeg at vindmøller er en kæmpe synder - når de er placeret på land eller meget tæt på land. (Lavfrekvent støj.)

Det var den ene del.

Den anden del er den mere håndgribelige:

Qua høje afgifter skræmmer vi produktionsvirksomheder væk fra DK, og omend det i sig selv er trist så er det jo dobbelt op på tristheden såfremt de pågældende virksomheder blot flytter forureningen til et andet land med færre afgifter, da forureningen ikke respekterer landegrænser.
(El fra vindmøller burde være stort set gratis, så ville vi gavne miljøet og os selv men der mangler den politiske vilje.)

Håber det hjalp på opfattelsen af mit indlæg.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

Vores strøm i DK er tæske dyrt for tiden.
Staten havde udstukket nogle krav til en vindmøllepark, som var helt vanvittige.
Kun Dong ville byde ind på den, så de vandt den selvfølgelig og derfor satte de jo prisen, da de andre ikke ville sætte en pris på strømmen.
Det var en garantipris, som løb i 10år.
Det er nogle år siden nu, så vi kan se frem til at det lortebidrag bortfalder om en del år.

Men men, vi kender jo staten godt nok til at vide, at de nok skal finde på noget andet, for at erstatte tabet, når prisen falder.
Nu er kunderne jo vendt til at betale en bestemt pris
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

Hmmmm, hvorfor kom jeg til at tænke på en bestemt bro :roll:
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Qaxius skrev:...ser tit Fredslund, eller tilsvarende "chipper", skrive noget i stil med et chipningens og EGR deletens forurening hentes hjem i tilsvarende længere på literen.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=115549


Tjaeh, kan man ikke få lov til at yde en ulovlig ydelse i Danmark, flytter man bare om på den anden side af grænsen. Så kan illegaliteten fortsætte derfra.

Gå efter bilejeren. Sæt en bødestørrelse på 1/4 mill. (ens med den amerikanske bødestørrelse til VAG-koncernen ifbm. dieselgate) hver gang en blokeret EGR bliver opdaget. Skid hul i den tiltunede effektforøgelse - den vil formodentlig stort set aldrig blive brugt alligevel. Foretag uanmeldt inspektion af dieselbiler i DK. Case closed.


Atjuh:
Dengang jeg var i branchen hed det ret nøjagtigt 23 dage med mærkeeffekt før en vindmølle havde produceret al den energi der var medgået til udvikling, råstofudvinding, produktion, transport og rejsning af møllen. Det tal må være reduceret med de større mølleeffekter der sidenhen er kommet på markedet.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

HamSjelv skrev:Hejsa,
Qaxius skrev:...ser tit Fredslund, eller tilsvarende "chipper", skrive noget i stil med et chipningens og EGR deletens forurening hentes hjem i tilsvarende længere på literen.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=115549


Tjaeh, kan man ikke få lov til at yde en ulovlig ydelse i Danmark, flytter man bare om på den anden side af grænsen. Så kan illegaliteten fortsætte derfra.

Gå efter bilejeren. Sæt en bødestørrelse på 1/4 mill. (ens med den amerikanske bødestørrelse til VAG-koncernen ifbm. dieselgate) hver gang en blokeret EGR bliver opdaget. Skid hul i den tiltunede effektforøgelse - den vil formodentlig stort set aldrig blive brugt alligevel. Foretag uanmeldt inspektion af dieselbiler i DK. Case closed.


Atjuh:
Dengang jeg var i branchen hed det ret nøjagtigt 23 dage med mærkeeffekt før en vindmølle havde produceret al den energi der var medgået til udvikling, råstofudvinding, produktion, transport og rejsning af møllen. Det tal må være reduceret med de større mølleeffekter der sidenhen er kommet på markedet.


HAHAHAHA...
Gad vide om det har noget at gøre med min email til både Miljøministeriet og Trafikministeriet, omhandlende organiseret brud på miljø og trafiklovgivning.
Håber det fandme.
I så fald, så skal der sgu googles løs og sendes en anmeldelse på hver eneste.

Den med bøden på 1/4 million til brugeren er lige vild nok. Jeg tænker at bøde i den størrelse skal hedder 5% af et års bruttoindtægt.
Nææ, bare tænk dig at få 14 dages fængel for at chippe en bil, med en ulovlig chip og en bøde på 50.000kr til chipperen.
Første gang at de bliver knaldet, så gør de det med sikkerhed ikke igen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

YEEEEEES!!!!!!!!


Hele min dag sindsygt fucking meget reddet....
Jeg sidder her med ondt i halsen og snot ud a f næsen, men kunne absolut ikke være lykkeligere.

Lukker må jeg gå ud fra.
Thomas Landberg er pt på pause.

Når nu Styrelsen ønsker at håndhæve loven går jeg ud fra de håndhæver den for alle i DK.




HELL YEAH.


Hvor fedt er det.
Så mangler vi bare at Tyskerne følger med.
Måske man skulle adressere et brev direkte til alskens medier, omkring at han nu er flyttet til Dieselgate landet.

Jeg ville grine min røv i laser, hvis han fik en gigantisk bøde der mærkede ham for livstid.
Tænk på hvor mange dieselbiler han har chippet i sin levetid.
Tænk så på forureningen fra disse biler.
Èn mands arbejde gjort op i skade på andre mennesker.
Der er jo ikke tale om ejeren af en Lupo som forurener mere ( som der blev udnskyldt med tidligere ).
Nej dette er en mand der har chippet løs i meget lang tid.

Nu er der sendt en email til "Der Spiegel"
Måske at de gider smide ham ud af deres land, hvis de gerne vil undgå endnu en skandale omkring dieselbiler, som forurener.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

Jeps, forbud og regler er vejen frem, og kan vi samtidig glæde os over der er en der kommer ned med nakken, så er dagen reddet.

Dælme glad for jeg kender SÅ mange herinde som ikke laver sort arbejde eller kører for stærkt, for så hellige som i er så må i da være sikret en plads lige ved siden af sct. Peter himself :lol: :lol: :lol:

Mh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

HamSjelv: Og?????

Du HAR læst hele mit/mine indlæg, ikk'?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

Mennesker dør ikke af sort arbejde.

Det er farligere at gå over for grønt, end for rødt.
Når der er rødt, så ser du dig for.
Der er ingen der glor ned i mobilen, når de går over for rødt.

Alle dør en smule, når en bil chippes.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

Sikke da en besynderlig indstilling.

Fred være med jeres korstog, omend jeg har svært ved at sympatisere med radikale kræfter generelt.

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar