Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
felio
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 30. jan 2015 23:49
Geografisk sted: Århus

Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af felio »

Hej med jer

Jeg kan se at vagshop i Odense har fået obd tuning til 1000.- med egr-mod. Oveni for 375,- ekstra.
Er der nogen der har prøvet det eller kender nogen der har?
Jeg er lidt nysgerrig på det, da jeg ønsker en god obd tuning.

Vh
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af ochrs »

Kan give dig et svar i næste uge, jeg skal over mandag og have det lavet.

Ole
felio
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 30. jan 2015 23:49
Geografisk sted: Århus

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af felio »

Hej Ole
Det vil jeg gerne høre mere om.
Skal du også have lavet egr?
Er spændt på om det gør noget godt for økonomi og effekt.
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af ochrs »

Ja skal have lavet begge dele, for mit vedkommende er det mest for effekt, men det gør da ikke noget hvis den bliver billigere at køre i.Uden at køre morfar har jeg her i vinter ligget lige omkring 26 kml udregnet efter antal liter og kørte km

Ole
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af ochrs »

Så har den fået obd + egr off. har kunt kørt 70 km med det endnu, men kan allerede mærke at på motorvejen, er der noget mere at gøre godt med.
Fra omkring 2000 omin trækker den meget bedre end før.
Med hensyn til økonomi må vi lige vente og brænde et par tankfulde af

Ole
felio
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 30. jan 2015 23:49
Geografisk sted: Århus

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af felio »

Det lyder da lovende. Er spændt på at høre hvordan økonomien bliver. Min bruger 4,1 liter/100km, selvom jeg kører rimelig pænt. Men jeg savner sgu noget mere skub på motorvej.
bremer
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 7. sep 2014 19:46
Geografisk sted: vordingborg

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af bremer »

vi er nød til at høre nærmere om hvordan det er gået for dig Ole - jeg har også chippet min og det har ikke ændret på hvor meget den køre
på litteren men der er kommet skub i dyret på motorvejen - jeg køre i snit 24 til 26 på litteren og det meste er motorvejs kørsel.
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af ochrs »

Har som sagt ikke været på langtur endnu, men en tur i går på omkring 90 km på motorvej med 120 - 140 så det ud til at den holder et snit omkring 25 - 26 km på literen, hvilket jeg er yderst tilfreds med

Ole
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

ochrs skrev:Så har den fået obd + egr off. har kunt kørt 70 km med det endnu, men kan allerede mærke at på motorvejen, er der noget mere at gøre godt med.
Fra omkring 2000 omin trækker den meget bedre end før.
Med hensyn til økonomi må vi lige vente og brænde et par tankfulde af

Ole
Jeg tænker selv på at få lidt mere overskud til overhalinger på motorvej osv.

Jeg ser mange anbefale landberg odb tuningen med egr mod.
De laver den vist både med og uden rullefelts måling. (500kr) til forskel.
Men den koster godt 4000 Kr. Plus egr 4500 kr :o minus rullefelt så det 4000.

VAG odb tuning med Egr koster jo kun 1375 kr. :P

Så er mit spørgsmål, er det ikke den samme metode de 2 firmaer gør det på, via en slags tester på odb stikket :?:
Hvorfor er der denne pris forskel på 2625 :o og selvom det er samme metode de tuner på, er der så forskellige måder og tune motorstyringen på?
Hvordan gør de det og hvordan ved de at den måde de gør det på er mere korrekt end en andens :?:
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Atjuh 3L »

Jeg har 1 uden mod.
1 med Landberg mod.
1 med andet mod.

Bedst, Landberg mod. men det er der så sandelig også betalt for.
Den sidste uden mod. bliver helt sikkert en "andet" til 1000,-


Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af KMDTHY »

Brabus skrev:
ochrs skrev:Så har den fået obd + egr off. har kunt kørt 70 km med det endnu, men kan allerede mærke at på motorvejen, er der noget mere at gøre godt med.
Fra omkring 2000 omin trækker den meget bedre end før.
Med hensyn til økonomi må vi lige vente og brænde et par tankfulde af

Ole
Jeg tænker selv på at få lidt mere overskud til overhalinger på motorvej osv.

Jeg ser mange anbefale landberg odb tuningen med egr mod.
De laver den vist både med og uden rullefelts måling. (500kr) til forskel.
Men den koster godt 4000 Kr. Plus egr 4500 kr :o minus rullefelt så det 4000.

VAG odb tuning med Egr koster jo kun 1375 kr. :P

Så er mit spørgsmål, er det ikke den samme metode de 2 firmaer gør det på, via en slags tester på odb stikket :?:
Hvorfor er der denne pris forskel på 2625 :o og selvom det er samme metode de tuner på, er der så forskellige måder og tune motorstyringen på?
Hvordan gør de det og hvordan ved de at den måde de gør det på er mere korrekt end en andens :?:
Bilen bliver ikke rullet med VAGtech. Faktisk eneste forskel. Det er ikke rocket science som sådan.... Man ændre på flere parameter.... bla:
injected quantity(Drivers Wish) <<---- Mere diesel 8-)
Torque limiter
Smoke limiter
Duration map
EGR map: <<--- Her laver du så EGR ventilen er lukket altid.
Turbo map
N75 map
Boost limiter map

Men klart at for de fleste almindelige billister er det sort snak, plus det typisk kræver dyrt udstyr. Dog kan man købe MPPS der kan udlæse en EDC15P+ styring til nogle få hundrede kroner.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

KMDTHY skrev:
Brabus skrev:
ochrs skrev:Så har den fået obd + egr off. har kunt kørt 70 km med det endnu, men kan allerede mærke at på motorvejen, er der noget mere at gøre godt med.
Fra omkring 2000 omin trækker den meget bedre end før.
Med hensyn til økonomi må vi lige vente og brænde et par tankfulde af

Ole
Jeg tænker selv på at få lidt mere overskud til overhalinger på motorvej osv.

Jeg ser mange anbefale landberg odb tuningen med egr mod.
De laver den vist både med og uden rullefelts måling. (500kr) til forskel.
Men den koster godt 4000 Kr. Plus egr 4500 kr :o minus rullefelt så det 4000.

VAG odb tuning med Egr koster jo kun 1375 kr. :P

Så er mit spørgsmål, er det ikke den samme metode de 2 firmaer gør det på, via en slags tester på odb stikket :?:
Hvorfor er der denne pris forskel på 2625 :o og selvom det er samme metode de tuner på, er der så forskellige måder og tune motorstyringen på?
Hvordan gør de det og hvordan ved de at den måde de gør det på er mere korrekt end en andens :?:
Bilen bliver ikke rullet med VAGtech. Faktisk eneste forskel. Det er ikke rocket science som sådan.... Man ændre på flere parameter.... bla:
injected quantity(Drivers Wish) <<---- Mere diesel 8-)
Torque limiter
Smoke limiter
Duration map
EGR map: <<--- Her laver du så EGR ventilen er lukket altid.
Turbo map
N75 map
Boost limiter map

Men klart at for de fleste almindelige billister er det sort snak, plus det typisk kræver dyrt udstyr. Dog kan man købe MPPS der kan udlæse en EDC15P+ styring til nogle få hundrede kroner.
Dvs. Hvis man som mig (elektronik tekniker) og har prøvet at programmere i C++ osv. På lavt nivaue, og som computer nørd burde man selv kunne lave disse ændringer mener du, eller kan man ændre noget så man eks. Får givet den for lidt diesel under tryk eller lign så man kan lave motorhaveri ?
Eller er det bare at gå ind og ændre div. Parametre selv som man næsten indstiller kontrast og lysnivaue på sit TV i menuen ?

Jeg skal alligevel ud og købe mig en tester til den og er her også på bar bund, hvad skal man vælge hvis man selv vil og kan ændre disse parametre ?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af KMDTHY »

Du kan bruge MPPS. Det virker ihvertfald fint. Men det er ikke "bare lige" tingene skal passe sammen :) Der er masser af guides på nettet.... bare et spørgsmål om at tage sig tiden til at læse dem. Fartpiloten burde være lige til. Skal siges jeg ingen praktisk erfaring har i det, har kun læst om det :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

KMDTHY skrev:Du kan bruge MPPS. Det virker ihvertfald fint. Men det er ikke "bare lige" tingene skal passe sammen :) Der er masser af guides på nettet.... bare et spørgsmål om at tage sig tiden til at læse dem. Fartpiloten burde være lige til. Skal siges jeg ingen praktisk erfaring har i det, har kun læst om det :D
Fedt, tænkte nok det ikke bare var og hive i nogle dreje håndtag :D
Hvad er MPPS :?:
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
ColaKanin
Indlæg: 223
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 20:28
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af ColaKanin »

Brabus skrev:
Fedt, tænkte nok det ikke bare var og hive i nogle dreje håndtag :D
Hvad er MPPS :?:
Et værktøj/program hvor du kan læse fil ud/ind af dIN ECU
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af alexey6260 »

skifte nogen I firmware er meget let , men skifte nogen rigtig er problemet. Du kan ikke se hvilken parameter du skifte uden damos(map til firmware) og du kan ikke finde den i nettet gratis.Mvh.Alex
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

MPPS til et par hundrede er en kopi, på linie med VCDS Kina kopi.
Jeg har set version 13 og version 16 på ebay til billige penge.

Den originale koster en formue, alt efter om det skal være en slave, master eller primær master.

Filer til forskellige motore, koster omkring 35pund, der hvor jeg sidst tjekkede.
De gratis sider lader til at være lort og kun koste brændstof, uden større effekt.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

Qaxius skrev:MPPS til et par hundrede er en kopi, på linie med VCDS Kina kopi.
Jeg har set version 13 og version 16 på ebay til billige penge.

Den originale koster en formue, alt efter om det skal være en slave, master eller primær master.

Filer til forskellige motore, koster omkring 35pund, der hvor jeg sidst tjekkede.
De gratis sider lader til at være lort og kun koste brændstof, uden større effekt.
Så med et org. Kabel og VCDS kan man ikke slå EGR fra og evt. Selv odb Tune den op i ydelse ?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Qaxius »

Nej.
Der skal du købe et kina MPPS kabel til et par hundrede og så skal der købes bilspecifikke (motorspecifikke) filer, som du læser ind i bilend ECU med MPPS kablet.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Obd tuning hos vagshop/vagtech?

Indlæg af Brabus »

Qaxius skrev:Nej.
Der skal du købe et kina MPPS kabel til et par hundrede og så skal der købes bilspecifikke (motorspecifikke) filer, som du læser ind i bilend ECU med MPPS kablet.
Ok, det må købes og læres da jeg skal have slået det stads fra :x
Dvs. Man køber bare kablet og henter gratis software og så kan der leges :P

Tuningen må også kunne læres og måske finde ud af de parametre Landberg gør brug af.
Kan man ikke udlæse en sådan landberg tunet Lupo og så lave det samme ved ens egen lupo?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Besvar