Stålbremser :D

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
klp
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 09:13
Geografisk sted: østjylland

Re: Stålbremser :D

Indlæg af klp »

Det er indpresningen på tromlen den er galt med, og det har intet med diameter at gøre. lidt det samme som ET mål på fælge, fælgen kan sagtens være i den rigtige størrelse, men med en forkert indpresning. Det er indpresningen der bestemmer hvordan sporvidden bliver, og ikke totalhøjden.
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stålbremser :D

Indlæg af vanquish99 »

er der lige en der hurtigt kan hjælpe mig med at få afklaret om man skal skifte ankerpladen, for at få de stålbremser på?

altså det eneste jeg behøver er 180 mm tromler fra en 1.4 uden abs og så disse http://www.krogslund.dk/reservedele/vol ... 2/p-273344
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Stålbremser :D

Indlæg af KMDTHY »

Ankerplade? Næh.... jeg kører med standard... kun byttet tromler og bakker ud...
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stålbremser :D

Indlæg af vanquish99 »

okay, tak. Læste bare lige det med ankerplade et sted i min research, så tak for afklaringen.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Stålbremser :D

Indlæg af KMDTHY »

vanquish99 skrev:okay, tak. Læste bare lige det med ankerplade et sted i min research, så tak for afklaringen.
Jeg har købt disse tromler hos KFZteile24 Art.-Nr. 1420-16884

De fungere upåklageligt.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Stålbremser :D

Indlæg af sussi »

Preis: 28,95 € er det for en eller to tromler :?:
Og hvad er portoen :?:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Stålbremser :D

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:Preis: 28,95 € er det for en eller to tromler :?:
Og hvad er portoen :?:
M.v.h. Sussi
Det er pr stk.

Portoen var 11.90€
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stålbremser :D

Indlæg af vanquish99 »

I min indkøbskurv står der:

"Versandkosten 5,95 €"

Når jeg tilføjer 2 stk tromler. Kan være det ændre sig, når jeg vælger Dk.

Hvilke bakker bestilte du der inde?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Stålbremser :D

Indlæg af KMDTHY »

vanquish99 skrev:I min indkøbskurv står der:

"Versandkosten 5,95 €"

Når jeg tilføjer 2 stk tromler. Kan være det ændre sig, når jeg vælger Dk.

Hvilke bakker bestilte du der inde?
Ændrer sig når du siger du er fra DK når du checker ud :)

Jeg havde bakker til at ligge, så bestilte ingen denne gang :)

Men disse passer: Art.-Nr. 1410-17221
Og hvis du vil have komplet formonteret: Art.-Nr. 1410-18103

Vær dog OBS!! på at når man indvælger en Lupo 3L i deres system, så foreslår den Art.-Nr. 24032 tromler. De passer IKKE! Det er 200mm. Men meget flink kundeservice, de afhentede dem uden beregning da jeg bestilte dem først.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Stålbremser :D

Indlæg af doktorfrank »

Jamen det er da rigtigt at der mangler et par mm i at de slutter tæt til ankerpladen, sådan som alu'erne gør. Sådan er det i hvert fald på vores 2-3 udgaver med ståltromler, og det har ikke givet anledning til vanskeligheder. ;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stålbremser :D

Indlæg af vanquish99 »

det var da helt vildt, at de bakker går fra 14 € til næsten 50 €, fordi der er de fjedre på!

Er vi ikke enige om at man kan bruge de fjedre osv, som sidder på de alubremser jeg har nu? De er nemlig kun 10 mdr gamle, og ser ud som nye.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Stålbremser :D

Indlæg af sussi »

vanquish99 skrev:det var da helt vildt, at de bakker går fra 14 € til næsten 50 €, fordi der er de fjedre på!
Det er ikke fjedrene der koster, det er belægningen, læs nedenstående :geek:

Trummorna är gjorda av ett speciellt material som kallas MMC, Metal Matrix Composite. Det är hårdare än stål. Vad som händer när man sätter dit bromsbackar som är gjorda för ståltrummor är att de käkas upp på ett par hundra mil. Orginal bromsbackar har speciella metallsintrade belägg som är gjorda enbart för dessa MMC-trummor. De är nitade fast på backarna och dessutom är de sistnämnda lättborrade.

Många (alla ??) bildelsfirmor har inte uppmärksammat detta och säljer vanliga backar för ståltrummor till Lupo 3L. Alltså: KÖP ENDAST ORGINAL! På VW kostar backarna ca 1000:- för ett komplett set med fjädrar och allt monterat. Det är dessutom bytesdel så du måste lämna tillbaka dina gamla bromsbackar. Reservdelsnummer är 6E0 698 520 X.

Hurtig oversættelse:
Tromlerne er lavet af et specielt materiale kaldet MMC, Metal Matrix Composite. der er hårdere end stål. Hvad sker der, når du påsætter bakker lavet til ståltromler er, at de slides ned på et par tusinde km.. Originale bremsebakker har særlig metallsintrade belægninger, og de er lavet udelukkende for disse MMC tromler. De er nittet på.

Mange (alle?) reservedelsfirmaer har ikke bemærket dette og sælger de sædvanlige bakker til ståltromler til Lupo 3L. Altså: KØB KUN ORIGINAL! På VW koster bakker omkring 1000: - for et komplet sæt med fjedre og alt monteret. Desuden er der returseddel, så du nødt til at returnere dine gamle bremsebakker. Part nummer er 6E0 698 520 X.
Hugget fra vores svenske søsterklub:
http://www.lupo3lclub.se/topic.asp?TOPI ... NFORMATION

Venlig hilsen Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Stålbremser :D

Indlæg af KMDTHY »

Tror du har fuldstændig misforstået det, Sussi.............. Vi snakker om ståltromler, ikke de originale tromler og bakker ;)

vanquish99 skrev:det var da helt vildt, at de bakker går fra 14 € til næsten 50 €, fordi der er de fjedre på!

Er vi ikke enige om at man kan bruge de fjedre osv, som sidder på de alubremser jeg har nu? De er nemlig kun 10 mdr gamle, og ser ud som nye.

De koster 50€ fordi der også er hjulcylindre med :)

Jo, jo... du kan sagtens bruge alt det fra de gamle bakker... ingen problem i det. Alt kører dog bedre når det er helt nyt :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stålbremser :D

Indlæg af vanquish99 »

Tak! Du har været til stor hjælp :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Stålbremser :D

Indlæg af sussi »

KMDTHY skrev:Tror du har fuldstændig misforstået det, Sussi.............. Vi snakker om ståltromler, ikke de originale tromler og bakker ;)
OK ;) vanquish99 skrev "det var da helt vildt, at de bakker går fra 14 € til næsten 50 €, fordi der er de fjedre på! "
Jeg var ikke klar over at man kunne få færdigsamlede bakker med fjedre på, til ståltromler, derfor mit indspark :geek:
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Stålbremser :D

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:
KMDTHY skrev:Tror du har fuldstændig misforstået det, Sussi.............. Vi snakker om ståltromler, ikke de originale tromler og bakker ;)
OK ;) vanquish99 skrev "det var da helt vildt, at de bakker går fra 14 € til næsten 50 €, fordi der er de fjedre på! "
Jeg var ikke klar over at man kunne få færdigsamlede bakker med fjedre på, til ståltromler, derfor mit indspark :geek:
M.v.h. Sussi
Jow, jow, det kan man godt :)
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2014-07-28 kl. 19.51.50.png
Skærmbillede 2014-07-28 kl. 19.51.50.png (208.48 KiB) Vist 11832 gange
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
maxziqqi
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 30. aug 2010 11:47
Geografisk sted: København

Re: Stålbremser :D

Indlæg af maxziqqi »

Nu har jeg læst lidt rundt på trådene og kan se de er meget gamle alle sammen:-)

Jeg står selv med nogle temmelig slidte alu tromler og kigger på Stål - http://www.ebay.de/itm/VW-LUPO-BREMSTRO ... 5887f9bf29

Det burde jo så passe på, men jeg kan se nogen mener at selve ankerpladen ikke er stor nok til 200mm bremser?

Jeg ville se billeder i første indlæg, men den side er ikke tilgængelig længere:-(..

Det er jo en billigt løsning det her, hvis det fungerer altså.

Hvad siger i? erfaringer?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Stålbremser :D

Indlæg af KMDTHY »

De passer IKKE! Det er 200mm. Hvorfor ikke købe det vi andre har foreslået?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
maxziqqi
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 30. aug 2010 11:47
Geografisk sted: København

Re: Stålbremser :D

Indlæg af maxziqqi »

eller skal man nøjes med denne 180 mm udgave, der står godt nok også den er til 1.4 tdi'eren

http://www.ebay.de/itm/VW-LUPO-180-mm-B ... 1e71b08798
maxziqqi
Indlæg: 68
Tilmeldt: man 30. aug 2010 11:47
Geografisk sted: København

Re: Stålbremser :D

Indlæg af maxziqqi »

hov for fanden, jeg har slet ikke læst den tråd færdig, havde glemt der var mere end en side..sorry..læser lige færdig
Besvar