Chiptuning/optimering audi a2 3l

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
sn76
Indlæg: 134
Tilmeldt: tirs 26. mar 2013 17:40
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg

Chiptuning/optimering audi a2 3l

Indlæg af sn76 »

Senest rettet af sn76 tirs 8. sep 2020 07:28, rettet i alt 1 gang.
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 437500
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af Atjuh 3L »

Ja, alle mine 4 A2 og sønnens Lupo har chip-tuning - altså optimering - og fartpilot fra Steffen.


Mvh,

Atjuh 3L.
Senest rettet af Atjuh 3L ons 15. jul 2020 19:13, rettet i alt 1 gang.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
sn76
Indlæg: 134
Tilmeldt: tirs 26. mar 2013 17:40
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af sn76 »

Ingen med erfaringer med Vagtech optimering?
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 437500
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af Kim B Olesen »

Øh - prøv lige at tjekke indlægget imellem dine to 🤔🤷🏼‍♂️😬
sn76
Indlæg: 134
Tilmeldt: tirs 26. mar 2013 17:40
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af sn76 »

Atjuh 3L skrev: man 13. jul 2020 19:58 Ja, alle mine 4 A2 og sønnens Lupo har chip-tuning - altså optimering - og fartpilot fra Steffen.


Mvh,

Atjuh 3L.
Hvad er er din erfaring så da? økonomi / Trækkraft ?
Senest rettet af sn76 tors 16. jul 2020 07:59, rettet i alt 1 gang.
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 437500
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
sn76
Indlæg: 134
Tilmeldt: tirs 26. mar 2013 17:40
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af sn76 »

Kim B Olesen skrev: tors 16. jul 2020 07:06 Øh - prøv lige at tjekke indlægget imellem dine to 🤔🤷🏼‍♂️😬
Ja Ok havde ikke lige Luret at Steffen er = VAGTECH .... :D
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 437500
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af sussi »

sn76 skrev: tors 16. jul 2020 07:49 Hvad er er din erfaring så da? økonomi / Trækkraft ?
Prøv at søge lidt i forummet, der er skrevet side op og side ned om fordele/ikke fordele ved chiptuning.
En af fordelene er at man kan få både tuning og fartpilot på samme tid og lidt mere "ryk" i bilen, men ikke synderlig bedre brændstofforbrug trærtimod, hvis du sparker til den.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Phh
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 23. dec 2014 16:46
Geografisk sted: Svendborg

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af Phh »

Min Lupo er optimeret ved Vagtech, og inkl. fartpilot for 6 år siden. Det fungerer rigtig godt. Jeg kører stort set kun i øko indstilling hvor den også trækker bedre efter optimering. Jeg kan finde på at slå den i triptronic (her går den jo ud af øko) hvis hastighed ikke lige passer med Lupo gearskifte, en ovehaling eller ved en lang stejl bakke. Ved normal kørsel kører den ihvertfald ikke kortere på literen, om den går en smule længere er svært at vurdere.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af CJohansen »

Er det ikke noget af en tilsnigelse at begynde at kalde en almindelig chipning for en optimering? Mig bekendt er der da MEGET mere i en optimering, end bare en indlæsning af en standard fil. Og tro mig, til den pris fra vagtec, så får du nøjagtig den samme fil som ham der kom før dig.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af doktorfrank »

Lad nu være med at være klogere end alle de erfarne på dette (og adskillige andre) emne. :roll: Du får, hvad du betaler for - og det er efterhånden ikke mange basseører. Hvis du vil have dytten på rullefelt før og efter, er der da også én i nærheden af dig, der har det på prislisten. Og lidt længere sydpå kan du få pillet de sidste nm mellem 1750 og 1900 o/m frem - hvis du betaler nogle af de lange ekstra. Og husk så, at der måske ligger lidt glemte sager under dækslet i bagagerummet ... evt et par kg og noget i handskerummet; der skal ikke ret mange kg til, at motorgevinsten er spist op.
Bare for lige at nævne det. :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af CJohansen »

Beklager meget men nu er jeg nødt til at spørge hvad pokker det er jeg gør forkert???

For få år siden var der intet der hed en optimering. Blot chipning i forskellige afskygninger. Jeg har prøvet de fleste af slagsen. Så var der en her fra forummet som trods modvind fandt ud af at få 3L'erne til at køre endnu længere, bedre og hurtigere på de dyre dråber. Det hed en optimering af gode grunde, for det var temmelig omfattende. Har også fået det gjort, og der er da ganske bestemt en del forskæl på hvad man får. Men nuvel, hvis I bare syntes vi skal kalde det hele for det samme uanset hvad det er, så fint med mig.

Og hvis det er sådan at man spiller klog, bare fordi man ikke går samme vej og tænker det samme som størstedelen af flokken, så fred være med det også. Jeg har altid haft mine meninger og min egen måde at udtrykke mig på. Støder det nogen at der stilles spørgsmål som ikke altid er vand på folkets mølle, tja, så pyt med det også. Vi bliver sgu ikke bedre af at sidde og hylde dem der siger jorden stadig er flad!

Og nu har jeg så nok gjort det igen, så nu kommer der nok en PM med en formaning og en redigering af dette indlæg :roll:
Senest rettet af CJohansen man 24. aug 2020 20:43, rettet i alt 1 gang.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af Atjuh 3L »

Du gør intet forkert, bare fortsæt ;)
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af CJohansen »

Tak! :D
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af doktorfrank »

Undskyld ... jeg kendte jo ikke historien og dit omfattende erfaringsgrundlag. Det gør jeg sådan set heller ikke nu, så hvis du har lyst, synes jeg at det kunne være fint med lidt facts mht hvad den udførte optimering faktisk består i. Bare så vi fortsat kan bryste os af at være “det kloge forum” :geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af VAGtech.dk »

Den vi tilbyder til en billig pris er en "generisk" chiptuning eller "generisk" optimering - kald det hvad i vil - det er blot et definitions spørgsmål... deraf prisen!

Det er klart der er mere at hente, hvis man går ind og justerer det til den enkelte bil - det kan jeg såmænd også sagtens tilbyde, men det er der andre der er bedre til og kan gøre billigere end jeg ville kunne tilbyde det - så lad dem om det :)

Så kan jeg prioritere at fikse de mere 3L tekniske ting - som jeg vel godt snart, dog med ydmyghed, kan påberåbe mig at være ekspert inden for..

men når det er sagt, så er der heller ingen overordnet forskel på de programmer der blev leveret fra fabrikken (med respekt for indførelse af egendiagnose i 2004 og skift fra ANY til AYZ motoren), selvom der ikke er 2 motorer der er ens fra fabrikken heller - så er standard programmet som udgangspunkt GODT NOK..

Næste skud på stammen bliver mulighed for skift mellem 3 programmer med VCDS, hvis man har lyst til det - altså et STD, optimeret og evt optimeret med deaktiveret start stop..
så sker der lidt med prisen igen.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: Chiptuning audi a2 3l

Indlæg af olefredrik »

Finnes det en optimering der kun går på bedre brenselsøkonomi og ren forbrenning?
Jeg kan ikke se at der er noe at hente på mer effekt bortsett fra økt slitasje på drivlinien, den tåler ikke mer effekt! (påstand)
Jeg kan heller ikke se at det er behov for mer effekt i fladlandet med mindre klimaendringene skaber betydelig mer modvind ;)
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Besvar