Chip samme effekt i ECO /Normal ?

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
Hangaard
Indlæg: 68
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Chip samme effekt i ECO /Normal ?

Indlæg af Hangaard » man 23. okt 2017 20:24

Hej Alle,
Er det normalt at man optimer både i ECO og i normal, har tidliger haft en A2 som blev chippet i Normal hvor ECO ikke blev rørt.
Min nuværende A2 har fartpillot (højest sansynligt eftermonteret) og den yder lige så meget i ECO som i normal, eneste forskel er friløb og start/stop i ECO.
Måske det er uden betydning, Vi var en tur til grænsekiosken Tur retur 308km og her blev der tanket op dagen før og da vi kom retur resultatet 36,4km/L turen gik via hovedvejene med ca 84km/t (naturligvis med en del vare på hjemturen, svarende til 4 voksne i bilen)
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )

383CI
Indlæg: 1936
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Chip samme effekt i ECO /Normal ?

Indlæg af 383CI » man 23. okt 2017 21:28

Altså, jeg tror det er lidt afhængigt af gearkassestyringen styringen og versionen hvor meget og hvor lidt der ændres i ECO
Der er "kun" et sæt maps i en Lupo motorstyring og de ændres alle sammen alt efter hvor grundig "man" er.
I A1èren er der vist parralle maps også, men de er jo netop paralle så de ændres idenittisk.

i ECO off køre den så direkte på maps i mototstyringen, eller det gør den også ellers, dog med begrænsninger fra gearkassestyringen derfor lavere ydelse.
Der ændres normaltvist ikke i gearkassestyringen, derfor fortsat begrænsninger i ECO.

Det passer også med at der er Lupoer der køre forskelligt efter remap fordi der er forskellige gearkassestyringer I og at de så igen adskiller sig fra A2èren fordi den har en anden (og eftersigende bedre) gearkassestyring, eller bare software i den om vi vil.

Overstående er kvalificerede formodninger bygget på grundlag af en lille smule erfaring med "remap"
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret Sikrer mobiliteten. 1/7 2018 303K km.
2002 Lupo2 HJB v1.3 optimeret 25km./L 1/7 2018 600K km.
2002 Lupo1 Død ved v. 438k km. rådyr

Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.

Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4824
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Struer/Thisted

Re: Chip samme effekt i ECO /Normal ?

Indlæg af KMDTHY » lør 28. okt 2017 12:49

Ej heller muligt at køre mere end 160 i ECO :ugeek: :ugeek: :D DEn er begrænset
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
Har Netech VCDS - Vestjylland

Brugeravatar
nps1994
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 10. maj 2016 22:01
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Chip samme effekt i ECO /Normal ?

Indlæg af nps1994 » tirs 21. maj 2019 07:47

Det kan laves lige efter kundens ønsker. Jeg Kan sagtens give den samme effekt i både Eco og Normal. Men de fleste gange nøjes vi dog kun med at give den en anelse mere i ECO så den kan sejt række lidt mere og giver den fuld blæs i normal mode. Mvh Niels
Antracit blå perlemor Lupo 3L 2003
Chippet, FK gevindundervogn.

Original GTI Xenon lygter, und so weiter… De fleste kender nok vognen.
I vinterhi lige pt. da der er store planer for næste sæson.

Softwareoptimering af ECU + TCU. Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer. Speciale i dieselteknik.

Besvar