Hvad den første VAG-com test viste

Motortuning, undervogne, opgradere bremser mv.
Besvar
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 349
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Hvad den første VAG-com test viste

Indlæg af dykker5502 » lør 9. mar 2019 22:54

Så fandt jeg mit VAG-COM kabel og fik set på hvad der gemte sig i min nyanskaffede A2. Motorkontrolenheden så sådan her ud:
Styreenhed 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\045-906-019-ANY.clb
Styreenhedsnr:: 3LV AER KST ED
Komponent : EDET EDC G001DS 0000
Kodning : 00002
Forhandler : WSC 02138
VCID: 28543C22C851120AB5-4B00
WAUZZZ8Z32N008875 AUZ7Z0A1955629

Ingen fejlkoder fundet.
Readiness: 0 0 X X X

Det der "Styreenhedsnummer" ligner noget der er chiptunet.

Skal jeg have fat i 3L værkstedet for at finde ud af hvad der er gjort? Eller er det sket i forbindelse med eftermontering af fartpilot?
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)

383CI
Indlæg: 1936
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hvad den første VAG-com test viste

Indlæg af 383CI » søn 10. mar 2019 06:24

Jeg vil tro den er chippet eller der er lavet pilot at 3L eller begge dele.

Det er et skud den er læst med ECU safe, så kræver den kode for at du kan se, eller udlæse programmet og det er ikke sikkert de vil give dig den.
De har jo netop beskyttet for ikke at få stjålet deres fil, hvem der så kunne finde på det.

Men hvis bilen kære tilfredsstillende er det vel fint, hvis ikke så så en anden til at lægge en fil med ordentligt maps på.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret Sikrer mobiliteten. 1/7 2018 303K km.
2002 Lupo2 HJB v1.3 optimeret 25km./L 1/7 2018 600K km.
2002 Lupo1 Død ved v. 438k km. rådyr

Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.

Kim B Olesen
Indlæg: 4511
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hvad den første VAG-com test viste

Indlæg af Kim B Olesen » søn 10. mar 2019 07:23

Detmest irriterende ved at de laver det nummer er at forklaringsfilerne er væk, dvs det hvor du kunne holde musen på feltet og få af vide hvad en værdi fx skulle være, dukker ikke op 🤪

Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4824
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Struer/Thisted

Re: Hvad den første VAG-com test viste

Indlæg af KMDTHY » tirs 12. mar 2019 01:20

Kim B Olesen skrev:
søn 10. mar 2019 07:23
Detmest irriterende ved at de laver det nummer er at forklaringsfilerne er væk, dvs det hvor du kunne holde musen på feltet og få af vide hvad en værdi fx skulle være, dukker ikke op 🤪
Det kan fikses ved selv at lave en kopi af lbl filen :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
Har Netech VCDS - Vestjylland

FeBuLu
Indlæg: 51
Tilmeldt: man 26. mar 2018 21:11
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvad den første VAG-com test viste

Indlæg af FeBuLu » ons 13. mar 2019 21:50

Er det noget som du kan hjælpe med da jeg mangler den over funktion?

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk

VW Lupo 3l årgang 2000

Besvar