Lupo trækker langt ud i gearne.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Pallesild
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 14. jan 2023 19:30
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Horsens

Lupo trækker langt ud i gearne.

Indlæg af Pallesild »

Hejsa i gode mennesker. Jeg er rendt i en lille kattepine med den gode Lupo. Jeg skal på kør-selv-ferie med lupoen nu på torsdag og nu bøvler den. Den trækker gearne vildt langt ud og vil ikke altid gå i bakgear(sjældent den ikke vil). Den vil f.eks først skifte til 4 gear ved omkring 90km/t. Den tager cirka 40 sekunder for at få tryk ved opstart og mister det igen efter ca 30 sekunder. Trykkuglen ser relativt ny ud, og der er ingen mislyde. Jeg fyldte hydraulikolie på i januar og den har samme mængde olie i dag. Der er også lidt slør i gearvælger armen både i top og bund. Mit spørgsmål er så om disse symptomer måske(forhåbenligt) ville kunne afhjælpes med ny trykkugle, gearvælgerarm og grundjustering? Det er begrænset hvor mange (flere) penge jeg vil spytte i den lille Lupo, så vil lige høre jeres mening. Og skulle der være en i nærheden af Horsens som kan lave en grundjustering ret akut, må i gerne give lyd 😍
Pallesild
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 14. jan 2023 19:30
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Horsens

Re: Lupo trækker langt ud i gearne.

Indlæg af Pallesild »

Og hvis der er nogen der har en måde at tjekke om trykkuglen er defekt, ville det være perfekt 😄
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo trækker langt ud i gearne.

Indlæg af KMDTHY »

Du kan se trykket i måleblok 020

viewtopic.php?t=787

Prøv at læse lidt her: viewtopic.php?t=3966

Har du prøvet at udlæse fejlkø med VCDS? Har også oplevet den kan være træg til at skifte gear hvis ikke der er pålidelig data fra ABS sensore.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Pallesild
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 14. jan 2023 19:30
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Horsens

Re: Lupo trækker langt ud i gearne.

Indlæg af Pallesild »

Jeg har kun en lille læser fra Biltema som ikke er til meget hjælp i dette scenarie 😩 Jeg er på udkig efter et ordentligt VCDS kabel, men de er heller ikke helt billige 🤣
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Lupo trækker langt ud i gearne.

Indlæg af Ejner »

Der var et VCDS kabel til 3 nr. plader til salg på VAGcars.dk for et par dage siden pga mærkeskift, mener pris var 1.000 kr.
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Lupo trækker langt ud i gearne.

Indlæg af doktorfrank »

Du har et tryktab et sted i systemet. En renovering af gangsteller og hydraulikstationen vil kurere det. Det burde ikke koste en formue blandt venner ... jeg har da hjulpet inden for rammen 1-2 tusser.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar