Mister G45 ABS sensor højre for

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Mister G45 ABS sensor højre for

Indlæg af KMDTHY »

Har problemer med at G45 helt forsvinder.... næste kørsel kan den så være tilbage igen.

Har forsøgt at lave fuld rat udslag uden at det fejler. Pludselig under kørsel på lige vej, så dropper signalet bare væk. Og det kommer ikke umiddelbart igen. Først næste gang jeg starter bilen efter noget stilstand. Har f.eks også lige kørt en tur på 160 km skiftende landevej og motorvej uden fejl. :x

Der bliver lagret følgende i fejlkøen når fejlen opstår
00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45): Mechanical Malfunction

Er det bare at prøve og skifte den sensor til en start?

Nogen kendte fejl her? :?

Det skal siges jeg har skiftet de 2 30A sikringer i motorrummet.
Vedhæftede filer
ABS_Lupo_G45.png
ABS_Lupo_G45.png (46.11 KiB) Vist 372 gange
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
sn76
Indlæg: 134
Tilmeldt: tirs 26. mar 2013 17:40
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Mister G45 ABS sensor højre for

Indlæg af sn76 »

Mulige fejlårsager:
Selve ABS sensoren
Periodisk manglende / dårlig forbindelse:
Stikket til ABS føleren /
Kabel fra ABS føleren til styreboksen /
Stikket til ABS styreboksen
M.v.h
Søren
6400 Sønderborg
Audi A2 3L årg. indreg. 1. gang 26 Oktober 2001 km 437500
VW Lupo 3L årg. 1999 Sort til reservedele..
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Mister G45 ABS sensor højre for

Indlæg af Ejner »

Havde for ca. 1 år siden lidt tilsvarende problemer med ABS-sensor VF, hvor ABS dioden tændte i kombi uret. Med VCDS under kørsel kunne der ses funktion / ikke funktion. Efter demontering af hjul og hånds pålægning på den originale føler med lidt vrikkeri af denne - for at tjekke om den forventeligt sad fast - stod jeg pludselig med den udvendige del mellem fingrene. Plasthuset var revnet, og af de to ledere der var blottet var en af dem knækket, så det krævede en ny ABS sensor. Original VW ABS sensor til VF har res. nr. 6E0 927 803 B.
Køb af ny ABS sensor hos Autodoc gav dog en del ærgelser jeg slet ikke forventede af dette firma. Jeg havde ca. 1-2 mdr tidligere købt 2 stk. ABS-sensorer af fabrikat Meyle til VF og HF, da prisen så fornuftig ud, og der samtidigt oplyst på hjemmesiden netop passede til Lupo 3L 1,2L TDI som overfor angivet- men det var en ganske forkert oplysning - de passede overhovedet ikke. Så med et fornyet køb fandt jeg den rigtige type efter billede genkendelse på hjemmesiden i forhold til foto af sensor. Det blev fabrikat STARK res. nr. SKWSS-0350244.
Efter at gl. ABS sensor dele blev renset ud af følerhul med et roterende bor på batterimaskinen, gevind renset op med snittap, ny føler monteret og fejl tilstand fjernet med VCDS var tingene tilbage i normal mode igen.
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Mister G45 ABS sensor højre for

Indlæg af doktorfrank »

Impulsgiveren er áringen på lejet. Jeg har oplevet, at den havde opsamlet jernstøv, efter jeg havde været i gang med vinkelsliberen i umiddelbar nærhed. Det blokerede signalet. Lidt WD40, lidt trykluft og en klud var, hvad der skulle til.
Bare som et supplement til de andre gode råd!
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Mister G45 ABS sensor højre for

Indlæg af KMDTHY »

Jeg skiftede ABS sensoreren og suget i hullet inden montering af ny sensor her i weekenden. Det lader til at virke. :D :D Sensoren blev købt med FTZ.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar