Sidder fast i gear under kørsel

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Roerbaek21
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 4. maj 2023 18:36
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Aarhus C

Sidder fast i gear under kørsel

Indlæg af Roerbaek21 »

Efter periodisk service på lupo’en og nulstilling af servicen begyndt den at være dårlig til at starte, og periodisk at sidde fast i gear under kørsel. Den går fint rundt i gearene når den skifter (når den så endelig gør det…), men af og til går den ikke videre fra 1 gear og omvendt hvis den skal gear ned igen fra et højere gear.

Når den så bliver sat i stop, nøglen ud og ind igen starter den fint op igen og kører glædeligt videre indtil næste lyskryds

Har fyldt lidt hydraulikolie på og grund justeret gearkassen, men har ikke hjulpet - har en mistanke om hydraulikpumpen?

Nogle der en ide til hvad løsningen kunne være?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Sidder fast i gear under kørsel

Indlæg af doktorfrank »

Det kunne være trykføleren i hydraulikstationen, der hænger. Så fortæller den gearstyringen, at der tryk, selv om det er mangelfuldt og ikke rækker til at skifte gear og koble ud.
Det er en lille dims, fastgjort med en ekspanderende, rørformet pind. Slå den ud med en tynd dorn ... husk at tage trykket af systemet ved at løsne trykkuglen, ellers sviner det helt vildt (undskyld, jeg troede et øjeblik jeg var på fb :twisted: ). Blæs den ren med trykluft og genmonter. Kryds fingre for at det hjælper, for den fås ikke som reservedel. Altså undtagen hos en entusiast, der har hugget en hydraulikstation op. Det er vi nogle stykker, der har leget med :ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Roerbaek21
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 4. maj 2023 18:36
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Sidder fast i gear under kørsel

Indlæg af Roerbaek21 »

Så en “ny” brugt hydraulik station kunne udbedre problemet formentligt, da jeg kan se den også er utæt da den dryppe lidt hydraulik ud et sted
Besvar