Spørgsmål til baklyskontakt

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
ErikGuldberg
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 30. maj 2019 22:08
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Karlebo

Spørgsmål til baklyskontakt

Indlæg af ErikGuldberg »

Via dette fremragende forum fandt jeg ud af, at når Lupoen ikke vil gå i bakgear og bare "klikker", kan det skyldes, at baklyskontakten på gearkassen ikke virker. Jeg skiftede baklyskontakten, og alt fungerede igen, men nu er problemet genopstået efter en måned. Kan nogen herinde mon svare på:
1) Er de original baklyskontakter væsentlig bedre end den fra Topran, jeg skiftede til?
2) Er der kendte årsager til, at en baklyskontakt slides op hurtigt, som jeg bør undersøge?
Gearkassen er en renoveret model, der er monteret af JP Auto i Havdrup i juni 2021. Jeg har kun gode erfaringer med JP Auto, men kontakten er jo så simpel en mekanisme, at det undrer mig, at den kan gå i stykker så hurtigt. Der er efterfyldt olie på gearkassen, efter jeg monterede kontakten jvf. anvisningerne i FAQ, og jeg har grundindstillet kobling og gearkasse efter monteringen. Og den rigtige skive sidder på kontakten, så afstanden burde være OK.
Jeg har bestilt en ny kontakt fra VAG Shop, men jeg vil gerne til bunds i problemet denne gang, så jeres ideer og input vil være værdsat.
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Spørgsmål til baklyskontakt

Indlæg af HamSjelv »

1)
Topran står i min verden ikke som et kvalitetsprodukt, men mere et 'det var heldigt netop dén reservedel virkede'.

2)
Nej det er ikke normalt, men qua 1) kan det ske.

Har du kontrolleret for knækkede ledninger, irrede stik m.v.?


Jævnfør flere tråde her på forummet er VAG Shop ikke længere aktiv.
ErikGuldberg
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 30. maj 2019 22:08
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Karlebo

Re: Spørgsmål til baklyskontakt

Indlæg af ErikGuldberg »

Tak for svar :)
Der er tjekket for knækkede ledninger, stik osv. Udskiftning til ny kontakt har løst problemet for nu. Så ser vi, hvor længe den holder.
Trist med VAG Shop. Dem var jeg ellers helt OK tilfreds med at handle hos.
Besvar