Koblingsakuator knækket for anden gang lige ved samling ved koblingsarm revet i stykker.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Larsson
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 13. okt 2013 15:57
Geografisk sted: Aabenraa

Koblingsakuator knækket for anden gang lige ved samling ved koblingsarm revet i stykker.

Indlæg af Larsson »

Koblingsakuator knækket for anden gang lige ved samling ved koblingsarm revet i stykker.
Ingen fejlmelding ved vcds. Startede med at den begyndte med at køre frem når jeg slap bremsen. Har altid skiftet som en drøm aldrig problemer med gearkasse.
Hjææææælp
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Koblingsakuator knækket for anden gang lige ved samling ved koblingsarm revet i stykker.

Indlæg af doktorfrank »

Jeg har ikke (indtil nu) oplevet det ... men det er måske fordi, jeg sørger for at anlægget mellem kablets "halvmåne" og armens anlægsflade er rustfri, glat og velsmurt. Hvis der ikke er fri bevægelighed, bliver kablet bøjet i tilslutningspunktet ved hver eneste ind- og udkobling, og det medfører et træthedsbrud. Hvis du selv kan skifte kablet (= total adskillelse af aktuatoren) har jeg sikkert et i overskud. En repareret aktuator har jeg nok også.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Larsson
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 13. okt 2013 15:57
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Koblingsakuator knækket for anden gang lige ved samling ved koblingsarm revet i stykker.

Indlæg af Larsson »

doktorfrank skrev:Jeg har ikke (indtil nu) oplevet det ... men det er måske fordi, jeg sørger for at anlægget mellem kablets "halvmåne" og armens anlægsflade er rustfri, glat og velsmurt. Hvis der ikke er fri bevægelighed, bliver kablet bøjet i tilslutningspunktet ved hver eneste ind- og udkobling, og det medfører et træthedsbrud. Hvis du selv kan skifte kablet (= total adskillelse af aktuatoren) har jeg sikkert et i overskud. En repareret aktuator har jeg nok også.
Jeg tror du har ret, kan vi lige ringes ved. Jeg ved du også har styr på fartpilot og ECU. Savner at komme ud at køre i den lille.
Mvh Lars
Tlf.26818270

Sendt fra min SM-G781B med Tapatalk

Besvar