Gearstyring

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Kyed
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 28. dec 2019 14:28
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Svendborg

Gearstyring

Indlæg af Kyed »

Så blev det min tur til lidt problemer med den lille røde økogris :(

Jeg har i længer tid været i gang med noget fejlsøgning på mit gearskift/ hydraulik system. problemet er den har det med at skifte ind i gear i hug til tider og der har ikke rigtig været et helt fast mønster.

Nu har jeg så ikke nogen stel til magnetventilen i hydraulik stationen mere, og det ender så ud i at aktuatoren ikke reagerer mere. Der er ikke brud på ledningen da jeg kan måle gennemgang op til gearstyrings stikket, så det er enten i styringen eller før. Gangsteller virker fint og kan grundjustere dog uden koblings aktuatoren, den er der ikke tryk til. Fejlen opstod da jeg ville teste en anden hydraulik station for at slippe af med de hårde ind skift, der efter er det bare gået ned af bakke.


Jeg er bange for jeg snart bliver pletvis skaldet.

Alle sikringer + relæ gennemgået
Kobling skiftet ( luk med original føringsrør)
Prøvet med flere andre aktuator .
Testet med 3 forskellige hydraulik station
Den lille røde lupogini model 99 import.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Gearstyring

Indlæg af 383CI »

Umiddelbart kan jeg ikke læse mig frem til hvad problemet er, men jeg ved bilen absolut intet vil hvis ikke der er gennemført en komplet grundjustering.

Altså er den grundjustering du laver uden aktuator helt værdiløs, nærmere skadende da den jo gør du intet kan.

Jeg ville starte helt forfra, samle det hele, justere ind og grundjustere.
Et skud på hvorfor den skifter i hug af og til kunne være et udrykkerleje der er ved at takke af, føringsrøret for lejet, eller begge dele.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kyed
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 28. dec 2019 14:28
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Svendborg

Re: Gearstyring

Indlæg af Kyed »

Er helt med på den ikke vil noget uden at der er en ordentlig grundjustering, men det kan den på ingen måde da stel til magnetventil i hydrastation er væk.
Er kommet frem til at det er gear styringen der er futtet af da tidliger ejer har lavet en alternativ sikring, har åbnet styringen nu og den lugter brændt. ny styring kommer tirsdag så må vi se om den også futter af:)
Tidliger ejer havde lavet en del tvivlsomme indklipninger i ledningsnette og en ret alternativ sikring ( sikkert på grund af den sprang hele tiden) som var omviklet med kobbertråd. Det var sikkert nogle af de løse +ledninger der lå og roderundt i bilen.
Den lille røde lupogini model 99 import.
Kyed
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 28. dec 2019 14:28
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Svendborg

Re: Gearstyring

Indlæg af Kyed »

Så blev gear styring skiftet og den røde snegl kører igen. Jeg regner med det har været noget af alt det der har været klippet ind på ledningsnettet der har været skyld i det, da jeg ikke har kundet finde andre fejl.
Den lille røde lupogini model 99 import.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Gearstyring

Indlæg af Atjuh 3L »

Dejligt med tilbagemelding.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar