Ny, døende Lupo?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
FuzzyDane
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 21. jan 2022 05:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved

Ny, døende Lupo?

Indlæg af FuzzyDane »

Pænt goddag!

Jeg købte mig en Lupo 3L 1,2 TDI i søndags og var lige ved at blive rigtigt glad for den (Alt for lækkert at kunne sige "Jeg tanker i næste uge!"),

Men... på vej hjem fra arbejde skulle jeg sænke farten lidt og så kom der er *Pss-pssh!* lyd og en fornemmelse af noget der tabte tryk (Virkede som om det stammede fra noget nær venstre forhjul).
Efter det begyndte bilen at hyle voldsomt (Så vidt jeg kunne høre noget roterende der skurrede imod).
Den kan overbevises til at køre, men hyler/skurrer voldsomt i 1.-3. gear - I 4. gear aftager det.
Forsøger jeg at lade bilen gå i 5. gear, så dør motoren helt, indtil jeg genstarter bilen.

Der står "Service Oil" i displayet, men der manglede ikke olie da jeg tjekkede og valgte at udsætte olieskift til weekenden.
Det var dog kun motorolien jeg tjekkede - Jeg ved ikke om den giver samme meddelelse ved manglende hydraulikolie?

Mine bedste gæt er turboen, eller en hydraulikpumpe, men eftersom Lupoen adskiller sig væsentligt fra andre biler, så tænkte jeg at jeg hellere måtte gå til eksperterne :-)

Jeg har siddet de sidste par timer og skimmet forummet, men syntes ikke jeg kan spotte nogle indlæg med voldsom hylen/skurren der matcher mit problem - håber i kan hjælpe mig på rette vej!
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Ny, døende Lupo?

Indlæg af doktorfrank »

Jeg er ikke så langt fra dig - giv et kald på 40112442, så finder vi ud af noget. Foreløbig lyder det som en dårlig ide at køre med din bil; det bliver kun værre og mere omkostningstungt.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar