Bremseforstærker søges til Aircon/ESP model

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Phh
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 23. dec 2014 16:46
Geografisk sted: Svendborg

Bremseforstærker søges til Aircon/ESP model

Indlæg af Phh »

Hej. Er der nogen der har en bremseforstærker til modelen med Aircon/ESP liggende der kan købes.
Der er tilsyneladende forskel på den og den til modelen uden Aircon/ESP, dog uden jeg ved hvad forskelen er. Jeg har læst at det er Aircon der trækker forskellen, men er i tvivl om det er det eller ESP. Er der nogen der kan bekræfte om det er det ene eller det andet, eller begge ting. (min har begge ting).
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Bremseforstærker søges til Aircon/ESP model

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er ESP der gør forskellen - der sidder en trykføler i som ret tit står af 🙈 g201 så vidt jeg husker 🤔
Der kan også være flere ledninger i stikket da den arbejder sammen med noget føler værk i ratkransen - du SKAL have en fra en med ESP og den skal muligvis også kodes til bilen 🤔
Phh
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 23. dec 2014 16:46
Geografisk sted: Svendborg

Re: Bremseforstærker søges til Aircon/ESP model

Indlæg af Phh »

Tak for svar, så kan jeg forstå forskellen. Men det er membranen der er gået så vacuum forsvinder når bremsepedal er sluppet. Manchetten på indersiden kan faktisk hold tæt når pedalen holdes nede, -det bliver bare dyrt i bremser :lol:
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Bremseforstærker søges til Aircon/ESP model

Indlæg af Kim B Olesen »

Nå for faen - gik bare ud fra det var selve enheden du mente, selve vacuum forstærkeren har jeg aldrig skiftet, men kunne da ikke forestille mig hvad forskellen kunne være på med og uden ESP 🤷🏼‍♂️
Besvar