Vinkelfjeder, airbag

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
TinaB
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 5. jan 2018 11:26
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Birkerød

Vinkelfjeder, airbag

Indlæg af TinaB »

Min Lupo fik i september måned skiftet blinkarmen. Jeg fik da besked fra værkstedet, at en fjeder var knækket/ødelagt, men at de havde fået den sat ok på plads. De siger til mig, at det må være sket, da min bil for et par år siden var blevet forsøgt stjålet, og den var på Volkswagen værksted og fik ordnet ratlåsen/ratstammen (bær over med mig, jeg ved ikke så meget om biler). Men nu er "airbag lampen" i instrumentbrættet begyndt at lyse, og min bil skal synes om et par måneder. Jeg ringede derfor til værkstedet, som mener, at det vil koste ca. kr. 2.000 + arbejdsløn. Jeg har søgt på nettet og fandt hos autodoc.dk en "ESEN SKV Vinkelfjeder, airbag" til kr. 146,80. Den skal jo så også monteres, er jeg godt klar over, men det er da en noget anden pris end et par tusinde.

Er der nogen her i klubben, som kan give et bud på, om jeg er ved at blive snørret, hvis jeg godtager værkstedets pris ? Og om vinkelfjederen fra autodoc.dk ikke er et godt køb ?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Vinkelfjeder, airbag

Indlæg af doktorfrank »

Det ser ud til at være den rigtige reservedel. Udskiftning er ikke slemt: Rattet skal afmonteres, og så er det tre små skruer. Hvis ikke din mekaniker kan klare det på mindre end en halv time, så spørg din nabo.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
TinaB
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 5. jan 2018 11:26
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Birkerød

Re: Vinkelfjeder, airbag

Indlæg af TinaB »

Tak for et klart svar :)
Besvar