Skifter gear under nedbremsning

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Stange
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 23. jul 2019 16:35
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Ringsted

Skifter gear under nedbremsning

Indlæg af Stange »

Hej derude.
Efter at jeg har døjet med en død kobling(ny monteret) og så derefter døjet med en defekt koblingsaktuator er jeg endelig begyndt at kunne køre i min lupo på arbejde igen.(over 2 måneder siden den startede med at bøvle)
Og nu er jeg så blevet i tvivl omkring, at når jeg kører og bremser ned. Så skifter den jo løbende gear passende til den gældne hastighed. Men kan dælme ikke huske om den også plejede at koble til imens? Altså så man lige kan mærke at den motorbremser og så derefter kobler ud igen og skifter til næste gear.

Derudover kører den ret perfekt. Jeg skal bare vænne mig til at krybepunktet ligger anderledes efter den nye kobling. For før kunne jeg sagtens køre i kø, og bare holde hastigheden på bremsen. Nu kører den enten for stærkt, ellers kobler den bare ud når jeg kommer langt nok ned i hastighed.

Sendt fra min SM-G988B med Tapatalk

Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Skifter gear under nedbremsning

Indlæg af Skipper »

Ja, den skal koble til for at motorbremse i hvert gear på vej ned i fart, med mindre den kører i friløb (øko uden at røre bremsen)

Krybepunktet kommer til at ændre sig en del efter lidt tid, og kommer sikkert tilbage til noget der ligner som den var før.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Stange
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 23. jul 2019 16:35
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skifter gear under nedbremsning

Indlæg af Stange »

Super, jeg kører stort set aldrig i eco(kører kun motorvej) så glæder jeg mig bare over at den virker igen

Sendt fra min SM-G988B med Tapatalk

Besvar