Jeg har fået et problem med min lupo. Kørte hjem for snart 2 måneder siden og så ved et lyskryds døde den fordi den ikke ville koble ud. Og når jeg prøvede at køre i den, koblede den så hårdt til at bilen hoppede og døde.
Jeg pillede gearkassen af og fandt et knækket føringsrør og en MEGET slidt kobling.
Skiftede begge dele og fik den grundindstillet igen. Bilen kørte perfekt fra søndag aften indtil onsdag morgen. Så opstod samme problem igen.
Kørte hen til et lyskryds og bilen koblede ikke ud og døde og vil derefter ikke koble ind og dør bare ud. Bare ikke voldsomt denne gang, den dræbte bare motoren.
Får den hjem og prøver at skifte koblingsaktuatoren ud med en jeg havde liggende. Får den grundindstillet og bilen kører igen.
DOG kun i cirka 40-50 km.
Så gør den det samme igen.
Der er som sagt ny kobling.
Nyt originalt føringsrør
Anden koblingsaktuator.
Ingen fejl i hændelses lageret.
Koblingsarm kontrolleret.
Hvad tænker folket?
Indkøb af fabriksny koblingsaktuator?
Sendt fra min SM-G988B med Tapatalk
Problemer efter død kobling
Re: Problemer efter død kobling
Død trykkugle er en mulighed. De fåes ikke mere, men ibbermand herinde laver et alternativ der virker bedre end originalen.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Problemer efter død kobling
Er kødbenet tjekket for slør?
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: tirs 23. jul 2019 16:35
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Problemer efter død kobling
Den laver meget hurtigt tryk og synes ikke den kører ofte.
Kødbenet er vel kun hvis den fjumrer i gearne? Her er der jo kun problemer ved koblingen, gear bliver fint valgt.
Sendt fra min SM-G988B med Tapatalk
Kødbenet er vel kun hvis den fjumrer i gearne? Her er der jo kun problemer ved koblingen, gear bliver fint valgt.
Sendt fra min SM-G988B med Tapatalk
Re: Problemer efter død kobling
Det er en Lupo 3L det drejer sig om, ikke? De har deres eget liv, eller i det her tilfælde jo så lidt det modsatte.
En andet bud kunne være defekt, eller træt, batteri så spændingen svinger for meget til en ordentlig tilkobling. Alternativt et laderelæ der ikke er på toppen.
Et 3 bud kunne være en abs ring der driller, det giver heller ikke fejl i loggen før det er helt slemt, men styringen bruger signalerne fra baghjulene til at koble og skifte gear.
Scoop dem med VCDS, altså signalerne fra de 4 hjul.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Problemer efter død kobling
Hyd. station eller koblingsaktuator, er mine bud.
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: tirs 23. jul 2019 16:35
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Problemer efter død kobling
Det ser ud til at en fabriksny koblingsaktuator har løst problemet. Så den brugte jeg monterede i et forsøg har så bare brækket sig af at være monteret sammen med en ny kobling. Men indtil videre har jeg kunne køre 130 km uden problemer.
Sendt fra min SM-G988B med Tapatalk
Sendt fra min SM-G988B med Tapatalk
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Problemer efter død kobling
Såfremt du har tænkt dig at smide den/de gamle aktuatorer ud, så må du gerne smide dem denne vej.
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.