Toppen af gearbox speed sensor knækket af - er det derfor, den ikke vil starte?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jelo
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 09:04
Geografisk sted: Ry

Toppen af gearbox speed sensor knækket af - er det derfor, den ikke vil starte?

Indlæg af Jelo »

Ved vask af motorrummet knækkede toppen af min gearbox speed sensor af. (I første version af denne post vidste jeg ikke, hvad det var for en dims.) Det er i den røde cirkel, billedet taget direkte ovenfra.
Udklip.JPG
Udklip.JPG (140.75 KiB) Vist 1237 gange
Nu vil bilen ikke starte. Kan det være derfor, eller er der måske gået vand i andre vigtige dele?

Hvad gør jeg? :(

På forhånd tak.

Jeleo
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Toppen af gearbox speed sensor knækket af - er det derfor, den ikke vil starte?

Indlæg af Atjuh 3L »

Ikke usandsynligt.
Vil den starte i Neutral?

(Skift den.)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Jelo
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 09:04
Geografisk sted: Ry

Re: Toppen af gearbox speed sensor knækket af - er det derfor, den ikke vil starte?

Indlæg af Jelo »

Tak for svaret :-)

Jeg har ikke tjekket, om den starter i Neutral. Ville bare blive lidt klogere på dimsen, før den blev skiftet. Der sidder en lille stålkugle på gearkassesiden op i et hul midt i pladen, og den rører nok et eller andet på den side, der er brækket af. Det er svært at gennemskue for mig, hvordan den kan vise omdrejninger.

Mvh
Jelo
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Toppen af gearbox speed sensor knækket af - er det derfor, den ikke vil starte?

Indlæg af Atjuh 3L »

Prøv lige om den kan starte i N.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Jelo
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 09:04
Geografisk sted: Ry

Re: Toppen af gearbox speed sensor knækket af - er det derfor, den ikke vil starte?

Indlæg af Jelo »

Så er den i orden igen. Mekanikeren, som lavede skaden, har limet sensoren og siger, den virker som den skal og er tæt. Håber, det passer...

Han sagde også, at den kunne starte uden monteret sensor men slet ikke kunne finde ud af at skifte gear. Logisk nok.

Så startproblemet må næsten være indtrængt vand et andet sted.

Tak for svarene.

Mvh
Jelo
Besvar