Hey
Først, en stor tak til jer alle for dette fantastiske forum.
Her kan selv en minus-mekaniker som jeg blive klogere - det er allerede sket af et par omgange.
Ja, jeg har pløjet alt det jeg kunne finde igennem her på FAQ - men kan sgu' ikke rigtigt finde the Smoking Gun..
Jeg er nu på min 2. Lupo - "Gokkeline" som i december afløste 1. Lupo "Gokke". Den døde i et færdselsuheld efter 1 måneds ejerskab, hvor en varevogn kørte direkte ud foran mig (gæt selv hvilket firma den kom fra) og stakkels mekaniske perfekte "Gokke" var HELT færdig - selv ved 40 km/t
"Gokkeline" er en fin bil, optisk langt over middel og mekanisk i OK stand - 302K KM
Fra en sløv start ca. 23 KM/L kører den nu snildt 30 KM/L og generelt fint og jævnt.
Jeg har selv (med kyndig hjælp) fixet følgende:
Ny airbag
Nye visker/blinker stilke
Ny "ratkrave" - den gamle brækkede
Nye viskerarme og blade
Rudehejs manuel
Nyt dørstop begge sider
Nyt højre sidespejl
Nye vædsker hele vejen rundt - og korrekt hydraulikolieskift
Ny trykkugle - spritny
Nyt Olie og luftfilter
Nyt brændstoffilter med ventil
Udstødning kontrolleret og repareret
Bremser kontrolleret og renset
Nye gløderør
Nyt batteri - korrekt dimensioneret
Kontrol luftmassemåler
Kontrol PVG-Ventil
Kontrol kobling og gearkasse - OK
Lygter poleret
ALT interiør og eksteriør renset, poleret og smurt !!
Ikke meget teknik i det ovenstående - men blot for at give et indtryk af, at jeg ikke er bange for at gå i gang - NÅR JEG KAN FINDE UD AF HVAD PROBLEMET ER.....
Og her kommer den så: Den "dør" ved 1. start om morgenen. Den er liiige ved at gå i gang omgående (tilsyneladende fin spænding/er kontrolleret) - og dør derefter. Derfra tager det ca. 5-8 sekunder på starteren før den går igang.
Kører jeg kort, starten den efterfølgende fint . Men går der eks. 1/2 dag - så er det samme cirkus igen.
Problemt opstod pludseligt for godt og vel 1 måned siden. Og har været konstant siden da.
Hydraulikpumpen summer 10-20 sekunder - OK så vidt jeg har forstået det.
Der er ingen advarselslamper tændt.
Den siger ikke noget underligt eller usædvanligt.
Jeg har - basis - hvad jeg har kunnet læse mig til gjort følgende:
- Skiftet batteri - spritnyt og fuldt opladet
- Skiftet brændstoffilter (med ventil)- med korrekt montage, sugning etc.
- Kontrolleret vakuumforbindelse ved bremseforstærker - ingen synlige fejl eller revner
- Skiftet alle 3 gløderør til nye
Og det har stadig ikke løst problemet.
Jeg har læst mig til at følgende kunne være et problem:
- Sikring SB23 (men gælder det også ved start ?)
- N75 Ventil ?
- Ledninger/stik - men evt. hvilke ifb. med start ?
Er der andre ting jeg skal kigge på (det er der helt sikkert) ?
På forhånd tak for jeres tid - og alle input
De bedste hilsner
Michael Haugaard
Startproblem
Re: Startproblem
Kort fra fucking telefon. Læs op på diesel returventil i første omgang. Eller dyse pakninger i nævnte rækkefølge
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Startproblem
En VCDS fejlkodeudlæsning kan måske belyse om problematikken er grundet i elektriske fejl....
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Startproblem
Vacuum/brændstof pumpe?
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: tors 15. okt 2020 12:28
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Odder
Re: Startproblem
Hej
TAK til alle som har budt ind !
Vi har nu kontrolleret returventil, sikringer og konakter.
Næst er tandempumpen - håber sgu' at den gør trick'et
God week-end...
MVH
Michael H
TAK til alle som har budt ind !
Vi har nu kontrolleret returventil, sikringer og konakter.
Næst er tandempumpen - håber sgu' at den gør trick'et
God week-end...
MVH
Michael H
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: tors 27. jun 2019 20:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Kaldred
Re: Startproblem
Hej har samme fejl. Med tilføjelse at den går ud under kørsel periodisk. Håber du finder fejlen.