Hjælp

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Hulgaden
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 2. maj 2021 06:51
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ebeltoft

Hjælp

Indlæg af Hulgaden »

Hej. Ny lupo 3L ejer her.. Har lige skiftet gearolie, og brugte den olie jeg fik anbefalet på en autodeleforhandler, som skulle passe til min bil. Den hedder SHELL Spirax S4, G. Den har de samme specifikationer som Castrol Syntrans Transaxle. Men efter at have opdaget at der står manuel gearkasseolie på, er jeg kommet i tvivl om jeg har rodet det til. Bør jeg skifte olien igen?

BH Espen
omjomj
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 2. jun 2019 23:04
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skjern

Re: Hjælp

Indlæg af omjomj »

Hvad er din bekymring? Det er en traditionel, manuel gearkasse du har hældt den på (monteret med udvendig aut. skifteautomatik)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Hulgaden
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 2. maj 2021 06:51
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Hjælp

Indlæg af Hulgaden »

Aha okay det lyder godt. Som sagt er jeg ny på lupo.. tak :)
omjomj
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 2. jun 2019 23:04
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skjern

Re: Hjælp

Indlæg af omjomj »

Hulgaden skrev:Aha okay det lyder godt. Som sagt er jeg ny på lupo.. tak :)
Helt ok, spørg endelig løs BilledeBillede.

Men invester gerne lidt til på at søge igennem FAQ og Forum; der er nærmest spurgt om alt herinde på Forum. Så gør du dig selv en stor tjeneste Billede.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Hulgaden
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 2. maj 2021 06:51
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Hjælp

Indlæg af Hulgaden »

Tak for tippet. Det har jeg også fået rigtig meget ud af at gøre allerede.. mht gearkasseolie fandt jeg dog ikke det svar jeg manglede, kun poster der sagde at det skulle være Castrol olien, og det var faktisk derfor jeg kom i tvivl.. Meget rart at kunne få personligt svar så hurtigt, så tak igen :D
Besvar