Hul på hydraulik

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Bro9
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 28. sep 2018 00:42
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg Ø

Hul på hydraulik

Indlæg af Bro9 »

Hejsa folkens

Her til aften skulle jeg til at køre en tur og havde lige startet bilen hvorefter den går ud.

Kan høre at pumpen bliver ved at køre og ved nærmere eftersyn har den spyttet alt olien ud i indkørslen. :cry:

Det er ikke super let at komme til at se ned i motoren, så er der nogen der har et bud på hvor det er gået galt? Er det et sted som oftest går først eller er det bare igang med at skille det hele ad inden til lækken viser sig?
Ville rart hvis nogen i det mindste kan pege mig i retning af hvor jeg skal lede.

På forhånd tak
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hul på hydraulik

Indlæg af doktorfrank »

Den lille clips, der holder slangerne på plads på gangstelleren har opgivet ævret. Måske en ny clips kan gøre det. Måske er en af slangerne for medtaget og skal skiftes ... sammen med o-ringene. Plus frisk hydraulikolie, og du er kørende. Vær glad for at det skete hjemme og ikke ude i en mørk og stormfuld nat.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Bro9
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 28. sep 2018 00:42
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg Ø

Re: Hul på hydraulik

Indlæg af Bro9 »

doktorfrank skrev: ons 12. maj 2021 20:56 Vær glad for at det skete hjemme og ikke ude i en mørk og stormfuld nat.
Det er jeg i den grad også.


Desværre er det ved nærmere inspektion slavecylinderen der lækker. Slangen til cylinderen er knastør og det ligner at det kommer ud ved kablet.
Nogen der ved om det er til at fikse med nye o-ringe og lidt snilde eller er det byt til nyt?
omjomj
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 2. jun 2019 23:04
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skjern

Re: Hul på hydraulik

Indlæg af omjomj »

Renovere slidt og utæt koblingsaktuator.
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Jeg ville finde en brugt, der ligger mange rundt til billige penge. Så er du hurtigt kørende igen og kan så måske renovere den gamle.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Biler:
Audi A2 3L | 2002 | 275.000 | Sort med karrygult betræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Ford Smax 2.0 TDCI | 2009 | 290.000 | Sølv med sort indtræk | Fjbt clås | El-ruder | El - spejle | Fuldautomatisk klima | Servostyring
Besvar