Torxskrue i gangstellerarm?

Alt vedrørende teknikken på 3L
søens
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 27. aug 2011 15:33
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Torxskrue i gangstellerarm?

Indlæg af søens »

Hej igen.

Tak for jeres mange indlæg - ja det er den øverste vippearm jeg bokser med - jeg havde ikke mod på at trække vippearm og aksel ud - men håber at jeg har løst problemet ??? - jeg valgte at skrue det firkantede dæksel af der lukker af til vippearmen og blokerede vippearmen - men et par egnede stumper så den var jhelt urokkelig - hvorefter jeg kunne stramme torxskruen en god halv omgang - hvilket fjernede sluppet helt
.
Så jeg samlede igen og monterede gangsteller igen og det hele igen -bilen startede fint og den gik i bak med det samme og kørte bagud da jeg slap bremsen - men efter at ha testet fremadgående - hvilket den også kunne - så blinkede den atter i R -- så det var en kort glædesoplevelse :o(

Nu håber jeg at en grundindstilling eller måske bare en justering af kuglestangen kan redde projektet - det bliver ret spændende om det lykkes til sidst
Iøvrigt var bolt nummer 3 ikke tilstede på denne bil !! - så det var ikke så mærkeligt at gangstelleren sad og rykkede :o(
Ejner
Indlæg: 344
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Torxskrue i gangstellerarm?

Indlæg af Ejner »

Ja, det er desværre blevet moderne at have løse bolte i fælge (gu' ved hvem der kan fornøje sig med den slags tåbeligheder), men at gangstelleren kun sidder med 1 bolt det går slet ikke.
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
søens
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 27. aug 2011 15:33
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Torxskrue i gangstellerarm?

Indlæg af søens »

Der var nu de to unbrako bag kuglestangen - det var den nedefra omme bag diff. der manglede - det er ikke godt at køre bare med to. :(
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Torxskrue i gangstellerarm?

Indlæg af Kim B Olesen »

Den skal bare have en grundjustering, så tror jeg det spiller 😎👍🏻
Det var godt du kunne nøjes med at spænde 👍🏻
Den bolt du mangler er en ganske alm M8 bolt med et lidt større hovede - så bare find en M8 x 40 ca og en skive på, monter den og vær glad 👏🏻👏🏻
søens
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 27. aug 2011 15:33
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Torxskrue i gangstellerarm?

Indlæg af søens »

Efter en justering af nederste kugle i glidehullet kom den til at skifte 100% fint igen - så alt fungerer som det skal endda uden grundjustering - kan det være ok at køre i bilen til jeg kan få en tid til grundjustering?
Mvh. Erik
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Torxskrue i gangstellerarm?

Indlæg af Atjuh 3L »

Ja.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
søens
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 27. aug 2011 15:33
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Torxskrue i gangstellerarm?

Indlæg af søens »

Hej igen.
Der er opstået et lille følgeproblem efter at jeg havde gangstelleren afmonteret - nemlig at den er blevet utæt under hy-stationen hvor de 3 slanger går op under beholderen - jeg havde ikke nogle nye O ringe - så jeg tog chancen med de gamle. men der må nye til - så mit spørgsmål idf. er om det er 3 ens ringe og om hvor jeg kan få fat i disse - eller evt. hvis en kender mål på disse ringe vil det være en stor hjælp? :D :D :D

Mvh. Erik
Ejner
Indlæg: 344
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Torxskrue i gangstellerarm?

Indlæg af Ejner »

Købte hos VW april 2019, her følger reservedels nr.: 085 142 420
Opslag gav følgende dimension: 8,1 x 4,9 x 1,6 mm = OD x ID x TH
Ca. pris kr/stk 35,00
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
søens
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 27. aug 2011 15:33
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Torxskrue i gangstellerarm?

Indlæg af søens »

Mange tak for info til Ejner - og godt nytår. :D
Vh. Erik
Besvar