Manglende trækkræft

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
TOH5
Indlæg: 13
Tilmeldt: ons 22. feb 2017 19:27

Manglende trækkræft

Indlæg af TOH5 »

2002 Lupo med 400000 km på klokken. Har her på det sidste bøvlet med motor gået lidt urent ved lave omd. og manglet de sidsste kræfter. Havde tester på her til aften, men ingen fejl. Tjekkede lige ladetryk og indstilling af tandrem....begge ok ( 0-grader og ca 2000mb tryk)
faldt over at indsprøjtning på de tre dysser ikke er OK. I tomgang vise måleblok 008 ( 0; 21; 23) Når der gives gas (6; 31; 25). Er der nogen der har erfaring med hvor den mest sansynlige årsag ligger? og hvordan jeg dianosticerer mig til den rigtige årsag (-:
AndersSvaneborg
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 4. maj 2012 22:47
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Manglende trækkræft

Indlæg af AndersSvaneborg »

Min Lupo 3L (nu overtaget af min søn) lider pludselig af manglende trækkraft. Tænker det kan være noget med ladetryk (sidst jeg oplevede det var der hul på en intercooler slange). Min søn er i Belgien med bilen, byen Leuven. Nogle der kender et godt Lupo 3L værksted i Leuven eller evt. Bruxelles ?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Manglende trækkræft

Indlæg af doktorfrank »

Jeg ved godt, at det kan være svært at oprette en ny tråd, når man er i panik ... så det lader jeg være med at kommentere på :P
Dyseudlæsningen må på en eller anden måde være forkert: Summen skal være nul (0) også selv om der er fejl på en dyse. Mon ikke der et minus (-) foran et af tallene?
Ydergrænserne er så vidt jeg husker +/- 2,5 og forskellen ikke større end 3.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar