Motorskift i årg 2002

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Smut 25
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 19. mar 2017 13:58
Geografisk sted: Otterup Nordfyn

Motorskift i årg 2002

Indlæg af Smut 25 »

Hej
Jeg har en stribe spørgsmål vedr motor skift...
Først lige hvorfor så det på plads...
Min svigersøn ville havde en lupo 3l (Han havde prøvet vores) og det lykkedes mig ikke og snakke ham fra det ergo kom der 1.mere = mere arbejde til mig...

Han er udlært slagter og hans ungdom er brugt foran pc med og spille... Så ja skrue argg nej..

Han ender så med der går en køler på motorvejen men kører videre...

Så ja den bruger meget vand...

Og nu står jeg tilfældigvis med en total skadet (min datters) årg 1999 altså stop fremaf..
Den kører sindsygt godt i motor og gearkasse føringsrør og kobling nyt alt spiller...
Og står i en klump på gulvet er taget under ud hvad skal der med over for og få det til og spille.. Det er med det gl rør op til egr ikke den nye type der går i stykker...
Styringsboks hvor er den forøvrigt gemt..?
Gearstang stop lige frem?
Tændingslås?
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Motorskift i årg 2002

Indlæg af Kim B Olesen »

Klovn - din svigersøn altså 🙈
Er den med stop til venstre siden du spørger om noget stop ?
Motorstyringen sidder under plastikken ved vinduesviskerne !
Hvis det er en gammel model motor du vil have i en ny model bil, skal du lade motorstyring og indsugningen følge bilen ! Den nye er stopspjældet elektronisk styret og på den gamle vacuum styret, så det bliver lidt noget rod hvis du flytter delene over fra den gamle 🤪
Du skal ikke rode med gearstang eller tændingslås 👍🏻
Smut 25
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 19. mar 2017 13:58
Geografisk sted: Otterup Nordfyn

Re: Motorskift i årg 2002

Indlæg af Smut 25 »

Takker for svar
ja det kan man sige men hans første bil og han anede intet om hvorfor en bil kan køre
Men han er god til og lave mad og han er god ved min datter... 😉
Ja den har stop til venstre... Doner motoren har stop fremaf...

Tændingslås var pga startspærre hvis boksen flyttes med over
Ville jo helst bare tag hele hans under ud komplet også hænge det andet op og monter
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Motorskift i årg 2002

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev: søn 27. sep 2020 11:34 Hvis det er en gammel model motor du vil have i en ny model bil, skal du lade motorstyring og indsugningen følge bilen ! Den nye er stopspjældet elektronisk styret og på den gamle vacuum styret, så det bliver lidt noget rod hvis du flytter delene over fra den gamle 🤪
Du skal ikke rode med gearstang eller tændingslås 👍🏻
Hej Kim
Passer gearvælger med stop til venstre til den gamle type motor?
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Motorskift i årg 2002

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - ingen problem, bare man ikke begynder at sætte ny model bil og gammel model motorstyring sammen eller omvendt 😎👍🏻
Det kan godt lade sig gøre, men der er ingen grund til det 👍🏻
Bare motorstyring og indsugning følge bilen og ikke motoren - så spiller det 😎👍🏻
Besvar