CJohansen skrev: ↑tirs 8. sep 2020 18:58
Helt seriøst. Har du overhovedet læst svarene der er givet dig.
Nu er det ikke for at lyde arrogant eller som en nedladeene tåbe
men jeg synes nu selv at jeg spurgte om noget ret simpelt, uden rigtig at få svar.
Jeg forklarede hvordan bilen gjorde og havde spørgsmål til en slange - jeg fik det, du beskriver som ledetråde
Det havde været så nemt, "hvis bilen gør sådanne, og du har kontrolleret alt andet, så skal du finde slange pos.4 (på billedet nedenunder) den fås her og her - er det ikke den slange, så er det slange pos. 2 (på billedet nedenunder), og den fås her og her - se det havde været svar
Jeg har kigget flere steder, som der bliver sagt.
Vagtec havde, ikke umiddelbart, den slange (kiggede dog kun i vw).
Den nærmeste vw har den måske hjemme (ikke undersøgt).
Det blev så slemt at jeg gik til huggeren (når jeg kunne jeg høre turboen væse gik bilen i nødprogram, altså omkring 2500 - 3000rpm)
Nogle af landets skarpeste 3L hoveder har forsøgt at hjælpe, men det er som om du ikke rigtig er modtagelig overfor de ledetråde der bliver smidt i hovedet på dig.
Og det er jeg glad for!.. jeg har, som beskrevet, læst op og ned om problemerne og løsningerne, og har prøvet/udelukket løsningerne/mulighederne, og var derfor ret sikker på det var en slange, fra turbo til IC, der var utæt - det gør jeg, da man ellers bliver mødt med "har du overhoved søgt på det" - det var absolut ikke for at disse nogen!
Nå, men det er tid til løsningen, og jeg håber da at andre med samme udfordringer lige læser med.
Hos huggeren, fik jeg for
75kr delene som på billedet herunder:
pos. Nr. 11
pos. Nr. 4
pos. Nr. 10
pos. Nr. 21
pos. Nr. 3A
pos. Nr. 20
pos. Nr. 12
pos. Nr. 2
pos. Nr. 10
Altså en komplet slange og rør
Det var som
VAGtech.dk skrev: ↑man 7. sep 2020 15:13
Så er der god sandsynlighed for at den er revnet i knækket lige efter turboen...
Nemlig, den slange, som var revnet
Dog var den revnet lige ved holderen pos. nr. 21 (denne var knækket, og derved har slangen haft "frit slag", læste jeg i en post fra dette forum, hvor en utæt slange var beskrevet)
Nå men det var nu dejligt at jeg havde slangen med ind under bilen (istedet for at skille det hele ad, for at samle og bestille den nye del, og skille det hele ad igen - jeg kører i den hver dag
)
Bilen skød lige et par røgskyer efter montage - der var vel lidt rest der lige skulle skydes af (da revnen blev for stor så, udover larmen fra turbo, meldte måleren at den brugte 5,5l/100km ved 80km/t i 5 gear)
Bilen kører helt optimalt nu, (på vej til arbejde idag, viste måleren 3,2l/100km) og det er dejligt at der næsten er stille (ja altså udover at en lupo larmer meget) og at have sine 90hk igen (mod nærmest 20hk før)
Jeg håber ikke at jeg fik trådt nogen over tæerne, i så fald, undskylder jeg - det er ikke så nemt at udtrykke sig på tekst, fremfor mundtligt.
Fortsat god dag