Hej
Kan man skille så meget af instrumentbordet under rattet ad så man let kan komme til sikringsbox og relæer ?
Jeg mangler strøm til lys, blink, visker med mere. Strømmen forsvinder undervejs fra sikringsbox i motorrum til de indvendige sikringer.
Instrumentbord
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Instrumentbord
... og du er sikker på, at det ikke er i selve boksen i motorrummet, at “strømmen forsvinder” - der er en præmie til den, som kan udtrykke det endnu mere poppet.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Instrumentbord
Hej Dr. Frank
der er strøm på begge sider af diverse sikringer i motorrum. Ifølge diagrammer jeg har her fra siden, er det de ting der hænger på sikring sa 2 på 80A der ikke virker. Hvis jeg f. eks, tager sikring nr 7 ud og sætter strøm ind der kan den blinke.
Strømmen "forsvinder" et sted under instrumentbordet.
der er strøm på begge sider af diverse sikringer i motorrum. Ifølge diagrammer jeg har her fra siden, er det de ting der hænger på sikring sa 2 på 80A der ikke virker. Hvis jeg f. eks, tager sikring nr 7 ud og sætter strøm ind der kan den blinke.
Strømmen "forsvinder" et sted under instrumentbordet.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Instrumentbord
Forslag: Relæ?? Måske en af de mere diagramkyndige kan sætte nr på - jeg husker det ikke umiddelbart.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Instrumentbord
Hejsa,
Er du sikker på aflastningsrelæt J59 på plads nr. 7 eller 8 er OK?
Hvis du er sikker på sikring SA12 (80A) på batteriet er hel, er det ubrudt herfra til relæfordelingspladen inde i kabinen på et stykke 6mm^2 rød ledning.
Du bør kunne måle batterispænding på pin 1 (klemme 30) på J59.
Det lyder som en lorteopgave at skille instrumentbord ad for at finde en afbruft elektrisk forbindelse
Er du sikker på aflastningsrelæt J59 på plads nr. 7 eller 8 er OK?
Hvis du er sikker på sikring SA12 (80A) på batteriet er hel, er det ubrudt herfra til relæfordelingspladen inde i kabinen på et stykke 6mm^2 rød ledning.
Du bør kunne måle batterispænding på pin 1 (klemme 30) på J59.
Det lyder som en lorteopgave at skille instrumentbord ad for at finde en afbruft elektrisk forbindelse
Re: Instrumentbord
Hej
Ja, jeg tænkte nok det var noget mede et relæ eller boks. Problemet er bare at komme der ind. Det er derfor jeg spørger om man kan skille så meget af instrumentbordet ad så man kan komme til.
Ja, jeg tænkte nok det var noget mede et relæ eller boks. Problemet er bare at komme der ind. Det er derfor jeg spørger om man kan skille så meget af instrumentbordet ad så man kan komme til.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Instrumentbord
Du skal "bare" frigøre sikringsholderen (en skrue i hver side) og "mase" lidt med den - så bliver der lidt plads, så relæerne kan trækkes ud - de skal nok tages ligesom ved komplicerede barnefødsler: Med tang.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.