Vil ikke køre på starteren

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
larsenpeter
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 27. feb 2020 22:17
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: faxe

Vil ikke køre på starteren

Indlæg af larsenpeter »

Min lupo ville pludselig ikke køre på starteren en morgen, jeg har målt og kontrolleret længe på den og jeg har fundet ud af at der ikke kommer stel på det ben i gearkasse styreeheden som aktivere relæet i sikringsboxen der sætter strøm på starteren, hvis jeg ligger ledningen på stel så kører starteren men vil stadig ikke springe i gang,jeg startede grundjustering af gear,men den flytter slet ikke gangsteller går bare i fejl tilstand og nu vil den intet, nogen gode ideer ?
mvh Peter
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Vil ikke køre på starteren

Indlæg af doktorfrank »

Prøv en udskiftning af relæ 109. Bremselyskontakt er en mulighed ... og lettere tilgængelig :lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Vil ikke køre på starteren

Indlæg af HamSjelv »

Indsæt VCDS fejlkodeudlæsning her: __
larsenpeter
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 27. feb 2020 22:17
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: faxe

Re: Vil ikke køre på starteren

Indlæg af larsenpeter »

Der er ingen fejl på hverken gear eller motor,undtagen den med grundinstilling fejlet.og der har ikke været det,bremse lys virker fint,men jeg skal lige se om den er 2 eller 4 polet.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Vil ikke køre på starteren

Indlæg af 383CI »

Bilen vil ikke starte, eller køre på starteren, hvis der er en grundjustering der ikke er gennemført.
Den er ikke længere, så det er der du skal starte.

Få den grundjusteret komplet. Husk at gøre det med lader på osv. som beskrevet i FAQèn.

Start evt. med at hive strømmen af den i en periode.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar