Kan ikke starte og Relæ bag sikringssboks klirer ved tænding

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
hh86966517
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 28. feb 2019 19:00
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Kjellerup

Kan ikke starte og Relæ bag sikringssboks klirer ved tænding

Indlæg af hh86966517 » tors 20. feb 2020 09:50

Når nøgle drejes til tænding eller start klirerer et relæ bag tændingsboks volsomt og meget hurtigt.

Start mortor bliver ikke aktiveret.
Hydralik pumpe kører fint op.

Nogle bud ?

383CI
Indlæg: 2024
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Kan ikke starte og Relæ bag sikringssboks klirer ved tænding

Indlæg af 383CI » tors 20. feb 2020 10:31

99,99999987% sikkert for lidt strøm på batteriet. Eller en dårlig forbindelse et sted, men batteriet i første omgang.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret Sikrer mobiliteten. 12/12 2019 +330K km.
2002 Lupo2 HJB v1.3 optimeret 25km./L 12/12 2019 +630K km.
2002 Lupo1 Død ved v. 438k km. rådyr

Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.

Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2085
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Kan ikke starte og Relæ bag sikringssboks klirer ved tænding

Indlæg af doktorfrank » fre 21. feb 2020 09:07

Hvis der er så ringe spænding på batteriet, at et relæ ikke kan trække, kører hydraulikpumpen meget, meget langsomt ... som i overhovedet ikke.
Er det ikke mere sandsynligt, at lyden kommer fra relæ 109.
I familien: Lupo 3L -99/00, 2 x VW Lupo 3L -01, Lupo-05, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, VW Touran 1,6 -05, VW T5 tdi DSG -15, VW Buggy.

hh86966517
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 28. feb 2019 19:00
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Kjellerup

Re: Kan ikke starte og Relæ bag sikringssboks klirer ved tænding

Indlæg af hh86966517 » fre 28. feb 2020 22:24

Tusind tak for jeres hjælp, det var en stel forbindelse,

Jeg måtte have lidt prof. hjælp.
ved at måle manglende spænding på en sikring faldt mistanken i 1. omgang til bundstykket i tændingslåsen.

Men nej, det var stel forbindelsen i motorrummet til computeren.
Bolten var ikke skruet 100% i, og ved nærmere eftertanke pegede pilen den forkerte vej da jeg kunne erindrer at have sendt computeren til tyskland for 8 år siden for få programmeret fart pilot.

Så Lupo kunne ikke få skylden den gang.

383CI
Indlæg: 2024
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Kan ikke starte og Relæ bag sikringssboks klirer ved tænding

Indlæg af 383CI » lør 29. feb 2020 08:57

Glimragende med tilbagemelding og tak for det. Det var godt jeg ikke skrev det definitivt var "for lidt strøm" *G*
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret Sikrer mobiliteten. 12/12 2019 +330K km.
2002 Lupo2 HJB v1.3 optimeret 25km./L 12/12 2019 +630K km.
2002 Lupo1 Død ved v. 438k km. rådyr

Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.

Besvar