Motor top skjold beslag/dutter/holder

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Motor top skjold beslag/dutter/holder

Indlæg af Brabus »

Jeg har fået en træls rasle dakedak traktor lyd og har fundet ud, af det simpelthen er motor afdækningen skjoldet der som laver denne lyd fordi selve de gummi holdere der sider oppe i de 3 huller i motor skjoldet er gnavet ovale så de 3 motor Skjolds holder pinde kan side og rasle rundt inden i.

Selve de 3 pinde på motoren er helt ok og ikke slidte. Det kun de 3 holdere i motorskjoldet der er slidte og jeg slog reservedels nummeret op og fandt så ikke ret meget på nettet om dem. Ja faktisk intet. Men til en bobbel og polo osv. Der kan jeg finde Uorg. Alternativer og selv på autodog har man til disse motorskjoldet. Og der står oveni købet de passer overens med samme reservedels nummer til Lupo skjoldet. Men nope. Det ikke de samme og de kan ikke bruges til Lupo.

Så er det kun folkevogns forhandleren der har dem til psykolangt ude priser eller hvor finder jeg dem ellers. Ebay synes også og forstå Lupo er en by i Rusland når det kommer til disse.

Hvad har i gjort. Findes der et trick uden det lugter for meget af klamhuggeri ?


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Motor top skjold beslag/dutter/holder

Indlæg af 383CI »

Det kan nemt ske der er en her på siden der har en i ordentlig stand.
Du bor jo lige i baghaven til en vis "Doktor"
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Motor top skjold beslag/dutter/holder

Indlæg af Ejner »

De kan købes hos VAGshop.dk.
kr/stk 39,00
Vedhæftede filer
Gummistyr motorafdækning.JPG
Gummistyr motorafdækning.JPG (12.72 KiB) Vist 3797 gange
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Motor top skjold beslag/dutter/holder

Indlæg af doktorfrank »

Der ligger noget dæksel-overskud på hylden, som måske kan hjælpe imod raslelydene. :D
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Motor top skjold beslag/dutter/holder

Indlæg af Brabus »

Ejner skrev:De kan købes hos VAGshop.dk.
kr/stk 39,00
Det ikke muligt og købe dem via hjemmesiden. Klikker man på billedet kommet man hen på en helt anden side. Og klikker man tilføj så går den bare i timeout. Og det kun på den ene del. De andre virker fint.
Så tvivler faktisk på de har dem.

Jeg vil helst have dem nye. Så jeg må ned hos forhandleren åbenbart når alle andre hjemmesider ik formår og virke eller vise de rigtige dele. Billede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Motor top skjold beslag/dutter/holder

Indlæg af Ejner »

De kan købes hos VW forhandleren reservedels nr. 038103165A som kugleled/Kugelpfann for motor afdækning.
Jeg købte for ca. 2 år siden til nogenlunde den samme pris.
Og vil gerne indrømme - det var en sand lise at blive fri for at høre på det uorganiserede rasleri sådan en plastdæksel kan lave når huller er slidt ovale.
Pas på med ikke at trykke dækslet for hårdt på de 2 kugler der vender fremad, så kan armen for kugler bukkes nedad og der bliver kontakt mellem dæksel og øverste del af motor, hvilken kan give anledning til en anden symfoni udi rasleri!
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Motor top skjold beslag/dutter/holder

Indlæg af Brabus »

Ejner skrev:De kan købes hos VW forhandleren reservedels nr. 038103165A som kugleled/Kugelpfann for motor afdækning.
Jeg købte for ca. 2 år siden til nogenlunde den samme pris.
Og vil gerne indrømme - det var en sand lise at blive fri for at høre på det uorganiserede rasleri sådan en plastdæksel kan lave når huller er slidt ovale.
Pas på med ikke at trykke dækslet for hårdt på de 2 kugler der vender fremad, så kan armen for kugler bukkes nedad og der bliver kontakt mellem dæksel og øverste del af motor, hvilken kan give anledning til en anden symfoni udi rasleri!
Precis og tak for super god info
Billede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Besvar