Dørlås virker ikke

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Bokaj
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 18. okt 2019 16:39
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Ejby

Dørlås virker ikke

Indlæg af Bokaj »

Hej Lupo folk

Jeg har 2 problemer med venstre dørlås i min Lupo 3l fra 2001. For det første er låsen noget ustabil når det gælder at låse bilen. Nogle gange kan jeg slet ikke få den låst, fra venstre dør og må istedet gøre det fra højre dør. Andre gange kan den godt låses, men kun hvis den lille tap der sidder på indersiden lige ud for dørhåndtaget, er presset helt ned. For det andet ruller vinduerne automatisk ned, hver gang jeg låser bilen op.

Jeg har pt. haft åbnet indtil døren og kigger lidt på det. Låsecylinderen er noget slidt og "værker" en smule når jeg drejer med nøglen i den, dette kan måske forklare at jeg har problemer med at låse bilen, men jeg kan ikke regne ud om det også kan hænge sammen med vinduerne, der ruller ned. Derudover har jeg skiftet selve dørlåsen eller låsekassen, jeg er ikke helt sikker på hvad den kaldes, dette har dog ikke resulteret i nogen ændring.

Er det nogle som har haft samme problem eller ved noget om hvad der kan være galt?

Ps. låsen er med centrallås

Pps. Jeg er forholdsvis ny herinde så jeg beklager hvis dette ikke er det rigtige sted at poste. :)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Dørlås virker ikke

Indlæg af doktorfrank »

På A2 er det kendte problemer, som er knyttet til den såkaldte komfortboks (som er lige så dyr, som den er dårlig). Min erfaringshorisont rækker ikke til LuksusLupoer, men nogen må vide, om det er den samme boks??
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Bokaj
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 18. okt 2019 16:39
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Ejby

Re: Dørlås virker ikke

Indlæg af Bokaj »

hmm okay tak for svaret :)

Ved du mere præcis hvad denne "komforboks" indebærer ?
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Dørlås virker ikke

Indlæg af HamSjelv »

doktorfrank skrev: tors 6. feb 2020 09:04 På A2 er det kendte problemer, som er knyttet til den såkaldte komfortboks (som er lige så dyr, som den er dårlig).
Doktorfrank,
Skal jeg ikke snart arve sådan en defekt A2 komfortboks fra dig til akademisk analyse?

Jeg mener det er en dedikeret styreenhed på til centrallås på Lupoen, ikke en comfortboks..
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Dørlås virker ikke

Indlæg af doktorfrank »

Det lyder som en glimragende ide ... så såre vi mødes ude i den skinbarlige, påtrængende virkelighed ... hvilket har drøjet en del for længe 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Dørlås virker ikke

Indlæg af Kim B Olesen »

HamSjelv skrev: tors 6. feb 2020 15:30
doktorfrank skrev: tors 6. feb 2020 09:04 På A2 er det kendte problemer, som er knyttet til den såkaldte komfortboks (som er lige så dyr, som den er dårlig).
Doktorfrank,
Skal jeg ikke snart arve sådan en defekt A2 komfortboks fra dig til akademisk analyse?

Jeg mener det er en dedikeret styreenhed på til centrallås på Lupoen, ikke en comfortboks..
Jeg har faktisk sådan en doktorfrank boks til at ligge som skulle til den som havde efterlyst den engang til inspektion 🤔
Vi kunne ikke rigtigt fonde ud af hvem der havde tilbudt at kigge på den, Frank mente det var mig, men det rækker mine evner vist ikke til 🤪🤔🤷🏼‍♂️
Hvis du smider din adresse til mig, sørger jeg for den ryger af sted til dig Claus 😎👍🏻
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Dørlås virker ikke

Indlæg af doktorfrank »

8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar