Vil ikke starte eller gå i gear

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Fritjof
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 7. maj 2015 21:21

Vil ikke starte eller gå i gear

Indlæg af Fritjof »

Lupoen ville ikke gå i gear så prøvede vi at grundjustere så vil den heller ikke starter nu står den og prøver på at skifte gear når man drejer nøglen til tænding har prøvet at skifte flere forskellige dele den melder om 1 fejl ved grundjustering :?: 02 automatik
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Vil ikke starte eller gå i gear

Indlæg af 383CI »

Vi skal bruge en langt langt langt mere detaljeret fejlbeskrivelse. Hvad er der sket før? Kan nøglen drejes? Klikker den? Er grundjusteringen gennemført? Fejlkoder? Slør i gangsteller? Baklys under grundjusteringen? osv. osv. osv.

Nærlæs FAQ om grundjustering og sangen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Fritjof
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 7. maj 2015 21:21

Re: Vil ikke starte eller gå i gear

Indlæg af Fritjof »

Er der en der har et par timer til at se hvad der er galt med lupoen bor lidt vest for Hobro så må vi finde ud af hvad det koster
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Vil ikke starte eller gå i gear

Indlæg af 383CI »

Efter sms` skriveri blev jeg så meget klogere at bilen har den klassiske RTMF12 fejl, så første punkt må være at justere gangstelleren under "adjust" punktet under grundjusteringen.
Hvis jeg skal/vil hjæpe skal det være nemt og det er smsèr ikke men her kan sikkert findes papirer over justeringen. Det er nemt når bilen er på lift og "man" ved hvordan.
Det er første punkt, andet er skifte af armen og kugleledene og herefter grundjustering, eller hele sangen igen, om der er andre/flere kan jeg ikke sige.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar