Centrallås fra thansen

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Crawlie
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 24. nov 2019 02:03
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Aarhus

Centrallås fra thansen

Indlæg af Crawlie »

Hejsa :D
Jeg har købt mig sådan et eftermonteringskit, således at min lupo uden centrallås, kunne få centrallås.
Der er en røvfuld ledning, motorer, bøjler, styreboks, osv. med til at montere den her skønhed.

Kunne godt tænke mig at vide om der var andre som har haft succes med sådan et kit? Synes at "pinden" man trykker ned for at låse bilen indefra, er et lidt specielt design, og kan ikke rigtigt få det til at funke ordentligt. Hvis jeg hjælper den lidt kan den godt få låst bilen, men det er jo mening at den selv skal gøre det.

Jeg tænker at motoren til centrallåsen ikke er monteret optimalt, i forhold til vinklen på den der skide pind. Er der nogle af jer, som har installeret det, og kan sende et billede eller har en ide, om hvordan jeg skal få monteret den motor korrekt? I kan se på det vedhæftede billede, hvordan jeg har monteret den :mrgreen:
Vedhæftede filer
lupocentrallås.jpg
lupocentrallås.jpg (89.98 KiB) Vist 6486 gange
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af KMDTHY »

Det er lidt funky. Du må bøje stangen til.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Crawlie
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 24. nov 2019 02:03
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Aarhus

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af Crawlie »

Wuhuu en anden levende sjæl :D

Kan finde videoer af folk, som har installeret det, og viser hvor godt det funker, men ingen viser hvordan fanden de har fået det monteret i lupo'en :mrgreen:

Jeg må bare blive ved med at prøve mig frem :P
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af sussi »

Af gammel erfaring, det "buk" der er mellem motor og stang, vil give problemer, lige linie virker bedst :-)

file.jpg
file.jpg (103.35 KiB) Vist 6448 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af HamSjelv »

Enig med Sussi,

Én karosseriskrue er ikke nok til at fastholde motoren, og slet ikke ude for enden af noget blødt hulbånd....
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af sussi »

Og når vi nu er i gang :-)
Når du samler døren igen, så sørg for at der på mindst den nederste trediedel af døren er påklæbet folie/plastic på en måde så der ikke kan trænge vand ud mellem beklædningen og døren, ellers risikerer du at sidde og soppe i flere cm. vand. "Been there not done that" :-(
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har før monteret tilsvarende, jeg plejer at bore to huller der bliver dækket af dørbeklædningen og sætte den ind i døren, så er den forsvarligt gjort fast direkte i døren 👍🏻 den kan forøvrigt slet ikke sidde der hvor du har sat den 😬
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af Kim B Olesen »

Billede
Crawlie
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 24. nov 2019 02:03
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Aarhus

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af Crawlie »

Jeg fik det til at fungere med en alternativ montering. Ville også have boret huller, men placeringen af motoren var meget akavet, fordi der sad kabel til dørhåndtag osv i vejen. Beklædningen har jeg lappet sammen med gaffa, men efter dit udsagn er jeg alligevel bekymret for om jeg risikerer at der trænger vand igennem. Kommer der virkelig vand ind i selve døren? :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af sussi »

Crawlie skrev: man 30. dec 2019 02:07 Kommer der virkelig vand ind i selve døren? :D
Der vil altid komme vand ind mellem gummiliste og rude. På min nye Aygo fik jeg ikke tætnet beklædningen ordentligt, dette resulterede i at der lå 2 cm. vand i bunden af bilen efter et regnskyl.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Crawlie
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 24. nov 2019 02:03
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Aarhus

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af Crawlie »

Ved ikke om man kan sammenligne bilvask, med regnskyl, men den fik den helt dyre vask til 180kr med undervognsskyl, skumbad, fælgrens, højtryksspul, osv og ingen vand på panelerne eller problemer med funktionen af centrallåsen, så jeg tror det holder :D Ved i forresten om ECU’en fra en 3L kan passe i en 1.4 Benziner?... :mrgreen:
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af Kim B Olesen »

Der er absolut ingen sandsynlighed for at ecu passer over 🙈
Det kan godt være den er magen til og hedder det samme, men det er helt sikkert en anden software 😎👍🏻
Crawlie
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 24. nov 2019 02:03
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Aarhus

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af Crawlie »

Ja okay. Det er fordi at jeg har fundet nogle guides fra folk som bygger fabriksmonteret centrallås i gamle polo'er osv. De minder så meget om lupo'en og har samme interiør osv, og der skal man via VCDS programmere alt muligt halløj. Ved godt at min Lupo ikke er født med centrallås, men det var jo ekstraudstyr man kunne tilkøbe dengang, og derfor undrede jeg mig over, om man skal omprogrammere ECU eller have fat i en ny, hvis nu man ville installere en fabriks-centrallås istedet for det her kinøjserhalløj (virker fint, men tanken om en fabriks-centrallås er alligevel lidt mere lækker, og VW vil have 6500,- for sådan en omgang) :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af KMDTHY »

Din ECU har intet med centrallås at gøre.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Centrallås fra thansen

Indlæg af KMDTHY »

Forresten, overvej lige om det er bøvlet værd. Se billederne fra Diskoboy der eftermonterer original centrallås her: viewtopic.php?t=3863
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar