Ny nøgle / kodning

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Stokholm
Indlæg: 62
Tilmeldt: ons 15. sep 2010 15:54
Geografisk sted: Solrød Strand

Ny nøgle / kodning

Indlæg af Stokholm »

Jeg har mistet min ene nøgle til min Lupo fra 2001, og jeg tænkte at jeg hellere måtte få skaffet en ekstra. En gut i England tilbyder at slibe og sende en nøgle med chip i for ~25 Euro ud fra nøglenummer.

Det lyder jo ok, men så skal Lupoen adapteres til den nye chip. Jeg har Vag-Com og proceduren virker lige til, men så vidt jeg kan se har jeg ikke koden der kræves - på den der plasticfidus står et nøglenummer (W00XXXX), og på den anden side et hvidt klistermærke, hvor jeg har meget svært ved at tyde de 5 tal, der står der - men så vidt jeg har læst mig til er dette heller ikke koden?

Til gengæld satte jeg den lille sorte plastic-nøgle i bilen, som sad sammen med plastictagget - med den kunne jeg uden problemer starte bilen. Betyder det at der ikke er en startspærre aktiv, eller har plasticnøglen også en chip?

Tak,
Adventurer1316
Indlæg: 113
Tilmeldt: ons 28. maj 2014 17:20
Geografisk sted: 4070 Kr. Hyllinge

Re: Ny nøgle / kodning

Indlæg af Adventurer1316 »

Jeg er interesseret i, hvad du finder ud af.

Jeg står også og skal have lavet en ekstra nøgle, og har ikke plastiknøglen. Kun en nøgle bliver ikke ved med at gå :D

Jeg har fundet en forretning i København, der laver nøgler til biler med startspærre for 1.600kr, hvis det er med fjernbetjening og 900 kr, hvis det er uden. Har ikke lige adressen ved hånden.
Audi A2 2002 450.000 km
Stokholm
Indlæg: 62
Tilmeldt: ons 15. sep 2010 15:54
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Ny nøgle / kodning

Indlæg af Stokholm »

Jeg fik lige læst lidt ekstra på det med plastic-nøglen. Jeg fik den bare med fra den tidligere ejer og anede ikke at jeg havde den. Engelsk-sprogede fora kalder det for en valet key, og det ser ud til, at det er en original emergency nøgle med chip i, så den kan fungere som en almindelig nøgle.
Besvar