Hjælp til håndbremse

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Crawlie
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 24. nov 2019 02:03
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Aarhus

Hjælp til håndbremse

Indlæg af Crawlie »

Hejsa, jeg har skiftet tromler og bakker, samt fjedre på min Lupo, fordi at de skurrede, samt håndbremsen kunne trækkes helt i himlen uden nogen funktion.

De nye tromler og bakker blev renset, med bremserens, og samlet. I starten lod jeg mærke til at bilen ikke bremsede lige så godt som den plejer - Ved ikke om jeg har vænnet mig til det nu, eller om den stadigvæk bremser dårligere (kan godt være de bare skulle køres til). Håndbremsens funktion havde ingen forbedring. Derfor løftede jeg bilen op, og kunne konstatere at venstre baghjul løb helt fint, men højre baghjul hænger i bagbremsen.

Prøvede at justere håndbremsen op inde i bilen, og nu virker den venstre formidabelt. Den kan ikke længere trækkes op i himlen, hjulet løber fint og frit, samt håndbremsen kan låse venstre baghjul imens jeg kører, uden problem.

Men mit højre baghjul hænger stadig i bagbremsen og højre kabel kan ikke spændes mere ind. Hjulcylindre ser fine ud, og taber ikke væske af hvad jeg kan se. Nogle ideer til hvad jeg skal gøre? Den skulle gerne kunne synes inden så længe :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hjælp til håndbremse

Indlæg af sussi »

Crawlie skrev: søn 24. nov 2019 17:01 Prøvede at justere håndbremsen op inde i bilen
Den skal IKKE justeres inde i bilen, men på kilerne.
Gå i FAQ
viewtopic.php?f=10&t=20
og kig på bremsebakker.
Du kan også bruge søgefeltet ø.th. på denne side
app.php/googlesearch?cx=011559452940050 ... itesearch=
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Crawlie
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 24. nov 2019 02:03
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hjælp til håndbremse

Indlæg af Crawlie »

Bakkerne ser fine ud. Har prøvet at skubbe den der kile op og ned, men synes sku ikke rigtigt jeg kan forbedre noget. Virker lidt som et åndsvagt design :D Jeg prøver igen i næste weekend 8-)
Besvar