EGR fejl efter tandremsskift

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
jormn
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 8. maj 2017 02:46
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Frølunde Fed, Korsør

EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af jormn »

Jeg var ret stolt efter tandremsskift, synkronvinkel flyttede sig fra 0 grader til +1, så det var jo fint.
Efter 10 km lyste den gule motorlampe og hjertet kom op i halsen, listede hjem og fandt:

2 fejlkoder fundet:
17068 - Glødetidsstyreenhed 1 (J179)
P0684 - 35-00 - Urealistisk signal
19586 - EGR system
P3130 - 35-10 - Over reguleringsgrænse - Periodisk
Readiness: 1 1 0 0 0

Fejlkoden på Glødestyringsenhed har været der siden jeg startde med VCDS, men den får ikke lampen til at lyse.

Jeg har nu efterset alle gummislanger og stik, slettet fejlen og testkørt igen, fejlem kommer efter 10 km.
Jeg er så glad for min biiil, men nu er det øv.
Lupo 3L 2005 Tornadorød nu gået 225.000 km.
40 år på arbejdsmarkedet som svejser, elektriker, elektroniktekniker, ingeniør, IT-konsulent og SAP-konsulent
jormn
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 8. maj 2017 02:46
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Frølunde Fed, Korsør

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af jormn »

Er der ikke nogen der har nogen gode ideer ?

Grundjustering fra 1,88 V foretaget uden problemer.
Creeppoint også foretaget.
Bilen kører fint, jeg kan bare ikke lide den gule lampe...
Lupo 3L 2005 Tornadorød nu gået 225.000 km.
40 år på arbejdsmarkedet som svejser, elektriker, elektroniktekniker, ingeniør, IT-konsulent og SAP-konsulent
jormn
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 8. maj 2017 02:46
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Frølunde Fed, Korsør

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af jormn »

Nå måske er der noget i vejen med ventilen.
Skilte den ad, 3-4 mm hård sovs indvendig, så total rensing...
Test køretur, fejl igen efter ca 10 km....grrr
Lupo 3L 2005 Tornadorød nu gået 225.000 km.
40 år på arbejdsmarkedet som svejser, elektriker, elektroniktekniker, ingeniør, IT-konsulent og SAP-konsulent
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af 383CI »

jormn skrev: fre 18. okt 2019 07:22 Er der ikke nogen der har nogen gode ideer ?

98% af Lupoernes fejl er kortlagt og kan næsten besvares fra hoften. Den her er så en af de 2 sidste % kan vi jo så regne ud og personligt har jeg ikke hørt om den før.
"over regulerings grænsen" Hmmm, et langskud kunne være den får sendt noget (turbo) tryk et forkert sted hen, eller der er noget det, trods vinkel, er ude af synkron så den sender kompression et galt sted hen.
Men det er langskud for at komme igang, jeg ville køre en tur og logge turbotrykket og se hvad der sker lige i fejl øjeblikket.
Det kunne også være den fejler på føleren for atmosfærisk tryk fordi ledningen her fået en skade og bliver varm, eller xxxxxxx

Så ud og kør med log på.

Igen, det er langskud og når fejlen så er fundet er den jo klar til den næste der oplever det.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af doktorfrank »

Jeg ville nok se på, hvad der har været berørt i forbindelse med tandremsskift: Ledninger og stik fx ved lmm og vakuumsystemets slanger. :?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af Kim B Olesen »

Enig - det kunne meget vel være en knækket ledning eller forkert monteret vakuum slange eller en utæthed 😎
Er der det turbotryk på og nok ?
Føles den død ?
Virker bremsen som den skal - der skal ikke trykkes lidt hårdere ?
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af HamSjelv »

Jeg vil godt gætte på en utæthed/defekt et elller andet sted i EGR-systemet.

* Utæt EGR-køler
* Utæt EGR-ventil
* Utæt slange til EGR-ventil
* Utæt/defekt EGR vakuuregulator (N18? IIRC)


Ross-tech skriver sådan her om dén fejl: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 130/012592
jormn
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 8. maj 2017 02:46
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Frølunde Fed, Korsør

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af jormn »

Tak for svarene
Jeg har ikke nok batteri på computeren til at køre rundt med den.....
Jeg vil prøve at lade den stå og køre i tomgang, og se om fejlen også kommer der...
Vakuumslangen fra Egr ventilen går op til noget halløj på væggen til kabinen, hvad er det ?
Hvor måler man turbotrykket ?
Lupo 3L 2005 Tornadorød nu gået 225.000 km.
40 år på arbejdsmarkedet som svejser, elektriker, elektroniktekniker, ingeniør, IT-konsulent og SAP-konsulent
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af 383CI »

jormn skrev: lør 19. okt 2019 10:00 Tak for svarene
Jeg har ikke nok batteri på computeren til at køre rundt med den.....
Jeg vil prøve at lade den stå og køre i tomgang, og se om fejlen også kommer der...
Vakuumslangen fra Egr ventilen går op til noget halløj på væggen til kabinen, hvad er det ?
Hvor måler man turbotrykket ?
En ingeniør og IT konsuent uden strøm på computeren? Så gør du det ikke nemmere for dig selv hvis det skal være et problem.

Det giver jo ikke et meningsfyldt billede at lade bilen stå i tomgang, der er jo ikke nogle tryk der forandre sig, men bevars. Kommer fejen kommen den da, men du er jo ikke klogere omkring hvad der sker, umiddelbart.

Alle tryk og følere kan findes i måleblokkene i VCDS, det er bare at bladre lidt.

Hvis det er alt andet end VCDS du bruger er det helt fair, så står jeg bare af for Dephi og dit&dat tjaaa, de er, i bedste fald, vejledende omkring "underlige" fejl på LupoNeserne
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
jormn
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 8. maj 2017 02:46
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Frølunde Fed, Korsør

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af jormn »

Man kyler jo ikke gamle computere ud bare fordi batteriet er fesent....
Man behøver jo ikke altid det nyeste, vi kører jo stadig Lupo...
Ja, jeg bruger VCDS på en computer som kun bruges til det med Windows XP.
VCDS kan jo kun køre under Windows, og jeg vil ikke have spionprogrammet/virus Windows på min normale computer, her bruger jeg UBUNTU, som kører fint på gamle computere.

Jeg går igang mandag morgen, skal lige noget andet imorgen
Lupo 3L 2005 Tornadorød nu gået 225.000 km.
40 år på arbejdsmarkedet som svejser, elektriker, elektroniktekniker, ingeniør, IT-konsulent og SAP-konsulent
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af 383CI »

jormn skrev: lør 19. okt 2019 17:49 Man kyler jo ikke gamle computere ud bare fordi batteriet er fesent....
Man behøver jo ikke altid det nyeste, vi kører jo stadig Lupo...
Ja, jeg bruger VCDS på en computer som kun bruges til det med Windows XP.
VCDS kan jo kun køre under Windows, og jeg vil ikke have spionprogrammet/virus Windows på min normale computer, her bruger jeg UBUNTU, som kører fint på gamle computere.

Jeg går igang mandag morgen, skal lige noget andet imorgen
Dine valg, jeg kan, og vil, ikke bidrage mere når den slags grundlæggende ting og info er underlagt umuligheder .
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
jormn
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 8. maj 2017 02:46
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Frølunde Fed, Korsør

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af jormn »

Lupo3L-klubben er vel oprettet for at holde liv i Lupo3L
Ubuntu er oprettet for at hjælpe fattigrøve med at holde liv i deres computer.

En fodboldkammerat, ansat hos Slagelse Autodele, sagde at de solgte mange EGR ventiler, så
EGR ventil udskiftet, den kostede kun 200 kr, så det var første skud, hjalp ikke...
N18 koster 500 plus moms...sååå
Jeg prøver et langskud (engang var der nogen der sagde, at jeg havde det hårdeste skud på Vestsjælland)...
De 2 ventiler N18 og N75 ligner hinanden på en prik, så ved at bytte om, må fejlen flytte sig...hvis N18 er defekt...
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=403608, siger de er ens...

Så forsvandt fejlen...Jeg har nu kørt mellem 50 og 100 km siden....

så faldt jeg lige over denne video, har nogen prøvet det ?
https://www.youtube.com/watch?v=2k8IdyXwGE8
Lupo 3L 2005 Tornadorød nu gået 225.000 km.
40 år på arbejdsmarkedet som svejser, elektriker, elektroniktekniker, ingeniør, IT-konsulent og SAP-konsulent
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af Kim B Olesen »

N18 og N75 er ikke helt ens, den ene er sort og den anden grå som standard - den grå er med større huller igennem og skulle “vist nok” reagere hurtigere/bedre 🤔👍🏻😎
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af 383CI »

jormn skrev: tors 31. okt 2019 14:33 Lupo3L-klubben er vel oprettet for at holde liv i Lupo3L
Ubuntu er oprettet for at hjælpe fattigrøve med at holde liv i deres computer.

Nu har jeg, og vi, hjulpet hinanden i over 10-12 år så ja, du har ret, i det med klubben.
Men den med VCDS er, ganske simpelt, idioti, i min verden, men nu er jeg så heller ikke hverken konsulent, IT ingeniør, eller fattig røv for den sags skyld, men en helt jordnær håndværker.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
jormn
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 8. maj 2017 02:46
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Frølunde Fed, Korsør

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af jormn »

Takker de andre for hjælpen....

Håber min fejlfinding kan være til hjælp for andre der får samme fejlmelding.
Lupo 3L 2005 Tornadorød nu gået 225.000 km.
40 år på arbejdsmarkedet som svejser, elektriker, elektroniktekniker, ingeniør, IT-konsulent og SAP-konsulent
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af sussi »

jormn skrev: tors 31. okt 2019 14:33 Lupo3L-klubben er vel oprettet for at holde liv i Lupo3L
Der tager du grundigt fejl :-)
Denne udgave af lupo3lklub gik i luften lør 12. jun 2010 og afløste dermed den tidligere lupo3lklub, som blev oprettet medens der stadig blev produceret 3L., men var totalt outdated, så svartiderne på siden var så lang at men kunne nå at lave kaffe, inden siderne kom frem, så det har intet at gøre med at holde liv i 3L, :-)
Så der er brugt over 9 år på at samle erfaringer "både fra den gamle og den nuværende side" med vores lille kæledække, og de er stort set samlet i vores FAQ.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
jormn
Indlæg: 18
Tilmeldt: man 8. maj 2017 02:46
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Frølunde Fed, Korsør

Re: EGR fejl efter tandremsskift

Indlæg af jormn »

Jeg skulle måske have skrevet

Lupo3L-klubben er vel oprettet for at hjælpe folk med at holde liv i deres Lupo3L.
Er vel egentlig det samme

Jeg er glad for at kunne bidrage....
Lupo 3L 2005 Tornadorød nu gået 225.000 km.
40 år på arbejdsmarkedet som svejser, elektriker, elektroniktekniker, ingeniør, IT-konsulent og SAP-konsulent
Besvar