Start problemer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Randerscity
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør 9. feb 2019 20:34
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers

Start problemer

Indlæg af Randerscity »

Jeg har en lille udforderende lupo...når jeg starter og morgenen så springer den igang så let som ingenting....i 3 sek.og så går den ud. Forsøger så igen at få tænding på...og den kan med stor vanskligheder lige komme igang igen efter ca.20 sek. Tvang. Kan en give mig et tip om hvad der kan være årsag til det sjov.
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Start problemer

Indlæg af Ejner »

Lyder som brændstof mangel, et godt at begynde med baggrund i den spartanske historik du giver, få tjek på/udskift:
- dieselfilter
- returventil på dieselfilter
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Randerscity
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør 9. feb 2019 20:34
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers

Re: Start problemer

Indlæg af Randerscity »

Tak Ejner og du har ret...jeg har ikke fået skrev ret meget.
Båds brændstoffilter og returventil er skiftet. Pakninger på dyser er skiftet.
Ved ikke om det er relevant, men den har for nyeligt motorrens ved et firma. Jeg er blevet opfordret til at skifte ledningsnet til dyserne - det får jeg gjort først i næste uge. Men ved ikke om det løser problemet.
Jeg har en video af problemet - ser lige om jeg kan finde ud af at ligge fen op i tråden
Randerscity
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør 9. feb 2019 20:34
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers

Re: Start problemer

Indlæg af Randerscity »

Randerscity skrev: tors 17. okt 2019 15:56 Tak Ejner og du har ret...jeg har ikke fået skrev ret meget.
Båds brændstoffilter og returventil er skiftet. Pakninger på dyser er skiftet.
Ved ikke om det er relevant, men den har for nyeligt motorrens ved et firma. Jeg er blevet opfordret til at skifte ledningsnet til dyserne - det får jeg gjort først i næste uge. Men ved ikke om det løser problemet.
Jeg har en video af problemet - ser lige om jeg kan finde ud af at ligge fen op i tråden

https://www.facebook.com/groups/9440764 ... 184318120/
LMN
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 16:43
Geografisk sted: Gentofte

Re: Start problemer

Indlæg af LMN »

hej prøv at tage ledningerne ud af plast fleks røret fra under pumpestationen og over til motorblokken og kør et par ture
det kan være at dine ledninger har slidt isolationen af lige som mine det bevirker at givererne fra krumtap og knastaksel
ikke melder korrekt til bage og motoren går i nødprogram og dermed er svær at starte.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2019-10-18 kl. 20.59.11.png
Skærmbillede 2019-10-18 kl. 20.59.11.png (562.4 KiB) Vist 2719 gange
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Start problemer

Indlæg af Kim B Olesen »

Har du haft læst fejl ud ?
Det tyder lidt på et brændstofproblem umiddelbart 🤔
Når den er kommet i gang anden gang - kører den så bare ?
Nu skriver du brændstoffilter og returventil er skiftet - hvad mærke er der kommet på ?
Hvis de små pakninger på returventilen har fået en lille skade under montering, kan den den døje lidt 🤪
Prøv evt at pille returventilen ovenud, pille slangerne af den og vende den 180 grader og se om det løser problemet 😎
Besvar