Skyder rør af til intercooler

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
PBJensen
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 13:34
Geografisk sted: Odense

Skyder rør af til intercooler

Indlæg af PBJensen »

Hej

Min lupo er begyndt at "skyde" det øverste rør af til intercooleren helt oppe ved motoren ( Tykke del af røret ). Den gør det lige så snart jeg giver bare lidt gas, kører jeg meget forsigtigt sker det ikke. Når den skyder røret ud af muffen, så går den dårligt og lyder nærmest som om der er hul på udstødningen. Jeg har også bemærket et lille olieforbrug igennem de sidste 10.000 km, ikke meget, men før brugte den intet, måske hænger de to ting sammen ?

Hvad kan det være ? Jeg tænkte selv det kunne være en sensor/el ? eller måske noget med olien, som på en eller anden måde laver ravage i intercoolersystemet ?

På forhånd tak for råd :)

Preben
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skyder rør af til intercooler

Indlæg af doktorfrank »

Det gør en ANY motor (01>) når de to små ører, som clipsen holder fast i, er slidt ned. Nye varer ... eller gennemboring plus en galopskrue (anbefales ikke).
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
PBJensen
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 13:34
Geografisk sted: Odense

Re: Skyder rør af til intercooler

Indlæg af PBJensen »

Tak DoktorFrank :)
Ja røret sidder godt nok meget løst fast, kan nemt tages af med en hånd uden at røre clipsen, så det fikser jeg nu.
PBJensen
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 13:34
Geografisk sted: Odense

Re: Skyder rør af til intercooler

Indlæg af PBJensen »

Jeg valgte at slibe "ørerne" skarpe igen med vinkelsliberen forsigtigt ( En fil er nok mere skånsom ), samt montere et par strips til at holde mere sammen på det, kørte 20 km prøvetur, alt ok nu :)

Tak for råd igen

Preben
Besvar