Svært ved at starte

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Randerscity
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør 9. feb 2019 20:34
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers

Svært ved at starte

Indlæg af Randerscity »

Jeg har stadig problem med at starte ind imellem.
Beskkrivelse:Lupo 3L fra 2003 og har kørt ca 220000 km.
Nogen gange så har den svært ved at starte, den lyder som om en bil der har et dårligt batteri.det har den i midlertidig ikke. Når den så endelig er kommet igang ved at vedholden - så kan den under kørsel eco finde på at gå ud. Syntes jeg har nemmere ved at holde den i gang med at slukke eco.
Andre gange så kan jeg starte uden problemer om morgenen og kl. 15.30 på arbejdet, så kan jeg gud hjælpe mig ikke igen. - og igen så kan der pludselig gå par dage uden problemer. Har i en ide hvad jeg skal kikke på ----- for det stresser mig helt vild 😨😨😨😨😨
Ejner
Indlæg: 344
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Svært ved at starte

Indlæg af Ejner »

Tjek alternativt udskift:
- diesel filter
- diesel returventil
- vacuum slange forbindelse mod bremseforstærker, den kan revne lige efter afgangs stuts på vacuumpumpen
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Randerscity
Indlæg: 15
Tilmeldt: lør 9. feb 2019 20:34
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers

Re: Svært ved at starte

Indlæg af Randerscity »

Glemte at skrive at der lige er skiftet brændstoffilter 😉
Adventurer1316
Indlæg: 113
Tilmeldt: ons 28. maj 2014 17:20
Geografisk sted: 4070 Kr. Hyllinge

Re: Svært ved at starte

Indlæg af Adventurer1316 »

Har haft samme problem i min A2. Den gik dog kun ud, hvis ECO havde slukket for motoren.
Løsningen for mig var (efter skift af filter og kontraventil) at "renovere" dyserne med nye pakninger, og have strålespidserne stående i væske til at rense dyser med i 3-4 dage. Efter den kur starter den 1. gang.
Audi A2 2002 450.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Svært ved at starte

Indlæg af Kim B Olesen »

+1 på dysepakninger 😎👍🏻
LMN
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 3. okt 2010 16:43
Geografisk sted: Gentofte

Re: Svært ved at starte

Indlæg af LMN »

Hej Jeg har haft samme problem og prøvet at løse det med ny returventil/filter.Renovedere tandempumpen og ved første starts forsøg sprang lupoen i gang.Det burgdte den ikke have gjort for det tager lidt tid at suge diselet frem når
pumpen har været tom,så jeg var klar over at jeg havde et el problem.Jeg åbnet flex slangen fra under pumpe stationen
og helt over til motorblokken tog forsigtig alle ledningerne ud og kunne konstatere at flere ledninger havde slidt isolationen væk og kobberet rørte ved hinaen.jeg lod ledningerne blive uden for flexrøret og kørte et par ture og det var en helt anden bil den kørte og startede som den gang den var ny.Dog kan den stadigvæk ikke starte i stop og ikke kunne det i 2 år min kobling er slidt.Det er 3 måneder siden og den starter lige med samme og jeg har selvfølgelig vasket ledningerne og isoleret dem igen og kommet dem i flexrøret.Jeg prøvede at sende et foto med men det var for stort
Held og lykke
Besvar