Crash - Bom - og så kom vi ikke længere.....
: søn 11. aug 2019 10:54
Nu er den vist alvorligt gal med min lille ulv
Jeg kørte ud fra en indkørsel og accellerede op igennem gearene som normalt indtil 3. (eller 4.?) gear.
Der lyder en grim "Kronsch" lyd og motoren stopper øjeblikkeligt og bilen kobler ud/går i frigear. Vejen går lidt nedad, så jeg kan heldigvis lige trille 50 - 100 m og holde ind på en P-plads. Ved forsøg på start klikker starteren bare.
Nåh, hjem på en trailer, hvor jeg så ikke lige har været motiveret for at se på den, da jeg frygter det værste - knækket tandrem med hvad deraf følger.
Jeg havde lige VCDS på da jeg hentede den, men med et tvivlsomt batteri gav det ikke rigtig noget resultat.
Nå, så er det jo fint at man har lidt andet at køre i..... men det tager jo motivationen for at få Ulven lavet
Batteriet var virkelig ringe (helt nyt VARTA Start-Stop købt for 2 år siden - det originale holdt 11 år og kan stadig bruges som nødstartbatteri), så jeg købte et nyt, som så denne gang har stået med en C-Tec vedligeholdelseslader på. Min teori var at batteriet var faldet endegyldigt sammen med det resultat at strømmen forsvandt og bilen gik i en eller anden nødindstilling.
Idag fik jeg så taget mig sammen og fik sat det nye batteri i. Bom. Ingen forskel. Starteren klikker kun.
Nu fik jeg så fjernet plastikdækslet der dækker tandremmen, og den ser fuldstændig intakt ud og sidder pænt stramt på plads.
Burde man ikke kunne dreje motoren lidt rundt ved at sætte en nøgle på den midterste bolt og dreje lidt frem og tilbage? Bom. Motoren sidder urokkeligt fast. Ikke den mindste bevægelse!
NU bliver det lidt mystisk. Bilen står i frigear (stilling "P" godt nok) og kan skubbes frem og tilbage uden problemer (det burde den vel ikke i "P"?).
Er der nogen blandt denne sides altvidende medlemmer der har et bud på hvad der er sket den lille ulv?
Jeg kørte ud fra en indkørsel og accellerede op igennem gearene som normalt indtil 3. (eller 4.?) gear.
Der lyder en grim "Kronsch" lyd og motoren stopper øjeblikkeligt og bilen kobler ud/går i frigear. Vejen går lidt nedad, så jeg kan heldigvis lige trille 50 - 100 m og holde ind på en P-plads. Ved forsøg på start klikker starteren bare.
Nåh, hjem på en trailer, hvor jeg så ikke lige har været motiveret for at se på den, da jeg frygter det værste - knækket tandrem med hvad deraf følger.
Jeg havde lige VCDS på da jeg hentede den, men med et tvivlsomt batteri gav det ikke rigtig noget resultat.
Nå, så er det jo fint at man har lidt andet at køre i..... men det tager jo motivationen for at få Ulven lavet
Batteriet var virkelig ringe (helt nyt VARTA Start-Stop købt for 2 år siden - det originale holdt 11 år og kan stadig bruges som nødstartbatteri), så jeg købte et nyt, som så denne gang har stået med en C-Tec vedligeholdelseslader på. Min teori var at batteriet var faldet endegyldigt sammen med det resultat at strømmen forsvandt og bilen gik i en eller anden nødindstilling.
Idag fik jeg så taget mig sammen og fik sat det nye batteri i. Bom. Ingen forskel. Starteren klikker kun.
Nu fik jeg så fjernet plastikdækslet der dækker tandremmen, og den ser fuldstændig intakt ud og sidder pænt stramt på plads.
Burde man ikke kunne dreje motoren lidt rundt ved at sætte en nøgle på den midterste bolt og dreje lidt frem og tilbage? Bom. Motoren sidder urokkeligt fast. Ikke den mindste bevægelse!
NU bliver det lidt mystisk. Bilen står i frigear (stilling "P" godt nok) og kan skubbes frem og tilbage uden problemer (det burde den vel ikke i "P"?).
Er der nogen blandt denne sides altvidende medlemmer der har et bud på hvad der er sket den lille ulv?