udskift af koblings aktuator.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
nielsen5082
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 31. jul 2019 09:02
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: 8600

udskift af koblings aktuator.

Indlæg af nielsen5082 » ons 31. jul 2019 09:05

hejsa alle sammen jeg har udskiftet min koblings aktuator, da den har drillet mig.
jeg vil efter udskiftning udlufte den, men der kommer intet hydraulik olie ud af udluftnings hullet når jeg har løsnet udluftningsskruen, og jeg har kunne læse der skulle være mega meget tryk på, og der er ingenting - nogen der har prøvet noget ligende dette? :D

Kim B Olesen
Indlæg: 4534
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: udskift af koblings aktuator.

Indlæg af Kim B Olesen » ons 31. jul 2019 11:42

Vognen skal være til tænding og gearvælger i N - er der styr på det ?

nielsen5082
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 31. jul 2019 09:02
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: 8600

Re: udskift af koblings aktuator.

Indlæg af nielsen5082 » ons 31. jul 2019 14:24

ja gearvælgeren er sat i Neutral, men der er stadig ingen tryk, har lige læst lidt af de forskellige tråde :)

Ejner
Indlæg: 50
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: udskift af koblings aktuator.

Indlæg af Ejner » ons 31. jul 2019 17:36

Muligheder nævnt i tilfældig rækkefølge:
- supplere op med hy. olie i beholder
- tilspænde trykakkumulator
- tjek at hy. pumpe kan køre
- tjek at hy. slange er tæt ved o-ring
- stik monteret korrekt på koblingscylinder
- trækkabel fra koblingscylinder justeret ca. som den gamle før demontage
- at der er tilstrækkeligt batteri spænding
- få sat VCDS på for korrekt justering af kobling
ELY

2003 Lupo 3L, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor

Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 1983
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: udskift af koblings aktuator.

Indlæg af doktorfrank » ons 31. jul 2019 20:48

Det er før set, at tværboringen på udluftningsskruen er blokeret.
I familien: Lupo 3L 01/00, 2 x VW Lupo 3L -02, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, VW Golf GTi Pirelli -83, VW Touran 1,6 -05, VW T5 tdi DSG -15, VW Buggy.

Kim B Olesen
Indlæg: 4534
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: udskift af koblings aktuator.

Indlæg af Kim B Olesen » tors 1. aug 2019 07:03

Allerførst - kører hydraulikpumpen ?
Det tænker jeg ikke den gør 😎 nogle gange hvis man har fået lagret en fejl på pumpen - fx ved at rykke stikket af hvor pumpen burde køre men så ikke gør det, går de lidt i baglås 🤔
Så kommer de ikke i gang før man har enten slettet fejlen eller haft polerne af batteriet og kortsluttet ledninger 🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️
De er sgu lidt sære nogle gange 😂

nielsen5082
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 31. jul 2019 09:02
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: 8600

Re: udskift af koblings aktuator.

Indlæg af nielsen5082 » fre 2. aug 2019 10:27

hydraulik olien er i top.
pumpen køre når jeg åbner døren,
pumpen starter lige så fint når jeg løsner, trykkuglen og sætter stikket på igen, og olien forsvinder i beholderen.
jeg kan få meget lidt hydraulik olie ud ved udluftningskruen når jeg har den løsnet og trækker i koblings kablet, så den burde ikke være stoppet :shock:
ifølge målblokke på vcds er trykket fin i pumpen. er der en form for magnet ventil i hydraulik stationen der kan blokere trykket fra pumpen og ud til koblingakutatoren og gangstelleren??

burde gangstelleren ikke være total fast og låst i postion når pumpen har opbygget tryk? - for jeg kan rykke rundt i gearene som jeg vil uden - som om der heller ingen tryk er der 8-) ??

har haft polerne af og en prøvelampe imellem til og æde det sidste forbruger :)

Kim B Olesen
Indlæg: 4534
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: udskift af koblings aktuator.

Indlæg af Kim B Olesen » fre 2. aug 2019 12:22

Ok - de informationer manglede vi lige 😎
Så har du haft den unbachoskrue af under hydraulikstationen ved de tre slanger 🤔
Du tager lige trykket af hydraulikstationen og løsner den unbacho igen, så vrikker du lidt med slangerne mens du spænder, så kommer de lidt længere op og trykker til de “lynkoblinger” længere oppe 😎👍🏻

Besvar