RTFM 12 Fejl ved grundjustering.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
ChrisThomsen
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 27. jun 2019 22:03
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Ikast

RTFM 12 Fejl ved grundjustering.

Indlæg af ChrisThomsen »

Hejsa alle i Lupo 3l klubben, jeg får en RTFM 12 fejl når jeg prøver og udføre en grundjustering,

Blok 15 - 3 - 4 Jeg udlæst begge Gearvælger signal 1 & 2 potentiometerne på gangstelleren, og de ligger inde for data, ifølge "VCDS"

blok 15 -1 Men min gearvælger inde i bilen, giver ikke et mindste signal på noget som helst lige meget hvilken postion den står i, den ligger bare fast på 0,8V, der er lys i gearvælgeren,
den er forsøgt byttet ud med en jeg lånte "EN BRUGT", men det er stadig samme resultat, gearvælgeren inde i bilen har vel os indflydelse på RTFM 12 fejl eller er jeg gal på den her? :D

Den fejler i anden omgang ved "28" i grundjusteringen hvis det kan hjælpe. HIT ME UP :mrgreen: :mrgreen:
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: RTFM 12 Fejl ved grundjustering.

Indlæg af doktorfrank »

Felt 1 i blok 15 giver kun mening/er i brug på 99 og 00 (med det gamle skiftekonsol) og på A2. Så glem det :lol:
Udlæs fejlkoder, når den melder RtfM 12 - de kan måske afsløre problemet. Måske :roll: Fx viser det intet ved slør i gangstelleren arme og forbindelsesstang.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
ChrisThomsen
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 27. jun 2019 22:03
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Ikast

Re: RTFM 12 Fejl ved grundjustering.

Indlæg af ChrisThomsen »

den laver bare en fejl der hedder - fejl i grundjustering :-) så tænker det må være slør i forbindelserne 😀

Prøver og skifte begge kuglehoveder og stangen imorgen så må vi se hvad hun siger til det😀
Besvar