Start problem?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Hummel
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 25. jan 2017 20:52
Geografisk sted: Odense

Start problem?

Indlæg af Hummel »

Hej Lupo venner...

Jeg har start problemer, jeg har levet med det i et års tid nu, men nu er den også begyndt at have svært ved det ved start/stop funktion, så nu skal der kigges på det ;)

Bilen har simpelthen svært ved at starte, både varm og kold, nogen gange kommer den med det samme, andre gange skal jeg forsøge flere gange, men den skal nok starte (på et tidspunkt)

Motoren roterer indtil den er lige ved at starte også lukker den for starteren inden motoren er helt igang og går derfor ud, dette kan jeg så gøre måske 10 gange inden motoren kan holde sig selv igang inden starteren stopper.

For mig virker det som om at den taber brændstoftrykket, jeg har tjekket ventilen efter filteret og den virker fint.

Er der noget andet åbentlyst der kan være galt ? Bilen har kørt 450.000 så måske det hele bare er godt slidt efterhånden?

Jeg tænker det kan løses ved at tillade starteren at køre lidt længere, altså ved lidt højere omdrejninger, hvis der er nogen der kan hjælpe med at programmere det ville det være super ? Skipper måske ? :D

Er åben for andre ideer?

Tak.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Start problem?

Indlæg af Atjuh 3L »

Historik ang. skift af filter, skift af tandempumpe?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Hummel
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 25. jan 2017 20:52
Geografisk sted: Odense

Re: Start problem?

Indlæg af Hummel »

Tandempumpe? Er det selve brændstof pumpen på siden af topstykket? Den er ikke blevet skiftet... Nogensinde :?: Kan det passe? Kunne godt forestille mig det var der problemet lå, men kan det tjekkes?

Filtre bliver skiftet hver 20.000 km, der har ikke haft nogen effekt på problemet.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Start problem?

Indlæg af Atjuh 3L »

Jeps, det kan tjekkes.

Af med fødelinien og “fodr” den manuelt, evt. en flaske med diesel der er løftet op og så se hvad den så gør.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Hummel
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 25. jan 2017 20:52
Geografisk sted: Odense

Re: Start problem?

Indlæg af Hummel »

Okay lyder ok nemt.

Lige et spørgsmål: Sidder der ikke en fødepumpe i tanken, så hvis jeg afmonterer slangen på filteret hælder den så ikke diesel ud fra filteret?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Start problem?

Indlæg af Atjuh 3L »

Nope, ingen pumpe i tanken.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Adventurer1316
Indlæg: 113
Tilmeldt: ons 28. maj 2014 17:20
Geografisk sted: 4070 Kr. Hyllinge

Re: Start problem?

Indlæg af Adventurer1316 »

Hej
Jeg havde tilsvarende problemer med at starte min A2. De fleste gange skulle starteren køre længe før den startede og enkelte gange skulle det gøres flere gange.
Jeg rensede så indsprøjtningspumperne, og nu starter den første gang - hver gang (havde kontrolleret ventilen ved filteret og skiftet selve filteret, uden at det hjalp).
Audi A2 2002 450.000 km
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Start problem?

Indlæg af Atjuh 3L »

Indsprøjtningspumperne???
Dyserne?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Start problem?

Indlæg af 383CI »

Hvis dysepakningerne er trætte kan det også give startproblemer.
Jeg har dog aldrig oplevet det personligt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Start problem?

Indlæg af Kim B Olesen »

Pil slangerne af den ventil oven i filtret, piller den op og vender den 180 grader og slutter den til igen, vil jeg næsten vædde med at den døjer knap så meget 😎
Hvis det så hjælper rigtigt meget vil jeg æde min gamle hat på at det er dysepakningerne der utætte 😬🤔🤪
Besvar