Gearkasse fra andre modeller

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Defekter
Indlæg: 24
Tilmeldt: tors 9. feb 2017 18:01
Geografisk sted: Århus

Gearkasse fra andre modeller

Indlæg af Defekter »

Jeg står med en defekt gearkasse og har kig på renoveret fra en polo/lupo/arosa 1,0, som også hedder 085.

Hvordan er det nu med pasform? Er det kun indmaden der ens eller det også gearkassehuset?

Det skal siges, at den nuværende gearkasse blev renoveret for 6 måneder siden, men den har nu ødelagt 5. gear, så nu vil jeg gerne have en "ny" på.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Gearkasse fra andre modeller

Indlæg af Kim B Olesen »

Der er ikke andre der passer 😬
For det første mangler der monteringshuller til gangsteller, for det andet passer gearingen ikke sammen med, så den vil helt sikkert gå i nødprogram fordi den ikke kører med rigtige omdrejninger på gearkassen 🤪
Måske fra en FSI Lupo 🤔 men de er endnu mere sjældne 😂😂
Defekter
Indlæg: 24
Tilmeldt: tors 9. feb 2017 18:01
Geografisk sted: Århus

Re: Gearkasse fra andre modeller

Indlæg af Defekter »

Øv Tak for hurtigt svar. Så må jeg tage chancen med endnu en gearkasse.

Spørger så også i samme forbindelse; nogen med funktionel gearkasse til salg? Kan afhente i store dele af Jylland.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gearkasse fra andre modeller

Indlæg af doktorfrank »

Hvis det kun er 5te gear der er i udu, kan det laves uden at demontere gearkassen ... incl. gearhjul for 2000 eller mindre. Og hvis ellers den udførte renovering er ok, er det da langt at foretrække fremfor den større operation plus en brugt kasse med stor sandsynlighed for snarlige dyre defekter. :D
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar