Grundinstilling, clutch, av med batteripol, ikke start.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Grundinstilling, clutch, av med batteripol, ikke start.

Indlæg af olefredrik »

1---------------
Vognen kørte fint, smidige girskift.
2---------------
Så begynte den å gi litt hårdere girskift som om den ikke riktig vet hvornår clutchen griper,
Den begynte også at ikke ville starte efter den var parkert en gang imellom.
Fiks: Batt. polen av og på igjen og alt vel bortsett fra denne lidt hårde giring.
3---------------
så ville den ikke starte mere.
4---------------
fejlkode: 01612 tror jeg, clutch valve aktuator, impossible signal, intermiediate.
grundjustering uden de fysiske justeringer der er påkrevet (klokken var midtnatt og vognen stod forkjer til i nabolaget)
clutch 1.86V (nååå...det var da en riktig god verdi.)
så løber den igjennom alle de step uden så meget som et lite knuff.
5---------------
vognen kører nå med særdeles smidige girskift, altså særdeles smidig ;) som om den ikke vil avlives :-)
6---------------
så er der kun genstående at vente på 2---------- igen. Der vil ikke gå ret lang tid.
Hvorfor?
Stangen er skiftet, kulen er av nyere dato, hydraulikk stasjonen virker god nok, clutchen er ikke så gammel, clutchaktuatoren er sjekket for kontinuerlig motstand/signal. Der tabes trykk i gangsteller ganske hurtigt.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Grundinstilling, clutch, av med batteripol, ikke start.

Indlæg af Atjuh 3L »

Vitonringe i gangsteller, hvad angår tryktab.
Dit andet problem plejer at skyldes slidt pølsehorn og/eller udrykkerleje, men da det er skiftet nyligt -?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: Grundinstilling, clutch, av med batteripol, ikke start.

Indlæg af olefredrik »

Slidt pølsehorn udløserlager kan jo være. ifølge forrige eier er der skiftet for nylig innen jeg overtog for 25000km siden.

men....efter en grundinstilling clutcher/girer den sådan at der ingenting tyder på at noget fysisk fejler.
den er simpelthen bare perfekt med meget mykere cltching/giring, det er det som jeg undres for.

det er som om den ikke lenger kan regulere clutch på en hensiktmessig måte
som om "slippoint" må indlæres påny.


observasjon: under grundindstilling stod den meget lægre end jeg er kjent med fra andre vogne i "searching" inden den ba om "ignition off".

kan det være noe nyttig at hente du af det
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: Grundinstilling, clutch, av med batteripol, ikke start.

Indlæg af olefredrik »

den stopper svært hurtigt (start/stop logikk) og jeg synes ikke den burde da motoren ikke er nået at blive varm, den stopper straks vognen står stille i "D" selv i kold tilstand.

jeg velter spaken over i tiptronic ofte for at hindre den i at stoppe, når jeg velter den tilbage i "D" så blir det en "rykkete" opplevelse, den finner ikke riktig ud af turtall, clutch, gir

om disse pnkter har sammenhæng med "ikke start" ?
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Grundinstilling, clutch, av med batteripol, ikke start.

Indlæg af doktorfrank »

Det hurtige tryktab kan skyldes en defekt kontraventil i hydraulikstationen. Jeg tror, at det samtidig kan medføre fremadskridende fejlfunktion af ind- og udkobling, fordi cpu’en forsøger at tilpasse til noget helt ukonkret. Hvordan lyder det??
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar