vægt gearksse
vægt gearksse
Hej alle
MIn lupo har alle symptomer på, at der er en knækket skifteaksel i gearkassen. Går i nødmode, når den skal skifte til 3 eller 4 gear. vcds siger 00297 gearbox speed sensor signal no signal intermittent (g38) og 00263 transmission implausible signal intermittent. Så jeg skal have gearkassen af. Det er velbeskrevet her i fora, hvordan man gør. Mit spørgsmål er, hvor meget skal jeg træne i fittness-center inden. Hvor meget vejer gearkassen i kg.
MIn lupo har alle symptomer på, at der er en knækket skifteaksel i gearkassen. Går i nødmode, når den skal skifte til 3 eller 4 gear. vcds siger 00297 gearbox speed sensor signal no signal intermittent (g38) og 00263 transmission implausible signal intermittent. Så jeg skal have gearkassen af. Det er velbeskrevet her i fora, hvordan man gør. Mit spørgsmål er, hvor meget skal jeg træne i fittness-center inden. Hvor meget vejer gearkassen i kg.
Re: vægt gearksse
Uden at have vejet den, så vil mit gæt være max 20 kg. Det er sådan en lille sød en man bare tager med sig, uden at tænke det store over det. Har det været en god dag hos huggeren, kan der nok også hænge en i hver hånd
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: vægt gearksse
Jeg blev da bekymret over min dårlige kondition ... så er 20 kg blevet noget tungere siden sidst
En kontrolvejning (af en gearkasse!) siger 33 kg. Pyha, det lettede
Men spar en måneds fitness: Aftap olien (3 kg ... forhåbentlig ) og yderligere et kg ved at demontere drivakselklokken i venstre side - den skal alligevel af for at adskille gearkassen og den sidder i vejen i forhold til forbroen.
En kontrolvejning (af en gearkasse!) siger 33 kg. Pyha, det lettede
Men spar en måneds fitness: Aftap olien (3 kg ... forhåbentlig ) og yderligere et kg ved at demontere drivakselklokken i venstre side - den skal alligevel af for at adskille gearkassen og den sidder i vejen i forhold til forbroen.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: vægt gearksse
Jeg er enig med Frank.
Man skal sørge for at have været på potten inden man løfter den ned
Man skal sørge for at have været på potten inden man løfter den ned
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: vægt gearksse
Så har i sgu aldrig makket “rigtig” bil
Jeg hjalp svigerfar med at skifte svinghjul og kobling på hans daværende Ford Mondeo 2.0 TDCI 6 gears da han havde den - hold da k.... den var tung, tænker umiddelbart mindst det dobbelte af en Lupo kasse
Jeg hjalp svigerfar med at skifte svinghjul og kobling på hans daværende Ford Mondeo 2.0 TDCI 6 gears da han havde den - hold da k.... den var tung, tænker umiddelbart mindst det dobbelte af en Lupo kasse
Re: vægt gearksse
I er altså ret sjove
En 3L gearkasse er nærmest en legetøjs gearkasse i forhold til rigtig mange andre biler. Jeg tror aldrig jeg har set så lille og nuttet en kasse før. Det er da helt sikker. Jo i en 2cv måske.
Det er måske også derfor der er lavet dobbelt så mange 3L håndgranater.....undskyld gearkasser, som der er lavet 3L biler.
I øvrigt vejer min yngste ca. det samme som en 3L kasse. Hvis jeg skulle have rene underhylere hver gang han hoppede op i armene på mig, eller fik en flyvetur, så ville JBS underhylerfabrik sgu ha vildt kronede dage nu.
En 3L gearkasse er nærmest en legetøjs gearkasse i forhold til rigtig mange andre biler. Jeg tror aldrig jeg har set så lille og nuttet en kasse før. Det er da helt sikker. Jo i en 2cv måske.
Det er måske også derfor der er lavet dobbelt så mange 3L håndgranater.....undskyld gearkasser, som der er lavet 3L biler.
I øvrigt vejer min yngste ca. det samme som en 3L kasse. Hvis jeg skulle have rene underhylere hver gang han hoppede op i armene på mig, eller fik en flyvetur, så ville JBS underhylerfabrik sgu ha vildt kronede dage nu.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: vægt gearksse
Jeg beklager at have skudt lidt i blinde og ramt ved siden af
Det ændrer dog ikke på at det er en, (af gearkasser at være) meget let en af slagsen.
Den sidste gearkasse jeg havde kløerne i, var en 6 trins manuel fra en 330d. I sammenligning mærkes Lupo gearkassen til at veje ca. det samme som min 11 årige datters skoletaske
Det ændrer dog ikke på at det er en, (af gearkasser at være) meget let en af slagsen.
Den sidste gearkasse jeg havde kløerne i, var en 6 trins manuel fra en 330d. I sammenligning mærkes Lupo gearkassen til at veje ca. det samme som min 11 årige datters skoletaske
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
Re: vægt gearksse
Hej Igen
Hvor er der mange stærke Lupofolk. Jeg må indrømme, at mine kræfter ikke rakte til at løfte den ned elle endsige op igen. Jeg fik lavet et tværgående stativ over bilen og løftede så oppefra med en donkraft. Det var også nemmere for mig at afmontere trækkopperne for at få mere plads til at kante den op og ned. Det var skiftegaflen til 3. gear der var gået. Jeg så Kims video og tog endedækslet af. Armen var hel løs og kunne trækkes 10 cm ud. Jeg havde ikke mod på selv, at skifte aksler og lejer i gearkassen og da jeg var i sparehjørnet købte jeg en renoveret i Tyskland. Det gik ganske fint med monteringen og efterfølgende koblings og grundjustering efter guidelines herfra forum. Også den første tur med ny gearkasse og kobling og det store sug i maven, da den fortsat ikke ville skifte fra 2 til 3 gear og gik i nødmode. Ny grundjustering hjalp ikke. Der var der ikke anden vej end at tage endedækslet af den nye gearkasse og ja se billedet, brækket skiftearm. Jeg håber bestemt, at tyskeren vil tage den tilbage ellers er det dyre lærepenge.
Hvor er der mange stærke Lupofolk. Jeg må indrømme, at mine kræfter ikke rakte til at løfte den ned elle endsige op igen. Jeg fik lavet et tværgående stativ over bilen og løftede så oppefra med en donkraft. Det var også nemmere for mig at afmontere trækkopperne for at få mere plads til at kante den op og ned. Det var skiftegaflen til 3. gear der var gået. Jeg så Kims video og tog endedækslet af. Armen var hel løs og kunne trækkes 10 cm ud. Jeg havde ikke mod på selv, at skifte aksler og lejer i gearkassen og da jeg var i sparehjørnet købte jeg en renoveret i Tyskland. Det gik ganske fint med monteringen og efterfølgende koblings og grundjustering efter guidelines herfra forum. Også den første tur med ny gearkasse og kobling og det store sug i maven, da den fortsat ikke ville skifte fra 2 til 3 gear og gik i nødmode. Ny grundjustering hjalp ikke. Der var der ikke anden vej end at tage endedækslet af den nye gearkasse og ja se billedet, brækket skiftearm. Jeg håber bestemt, at tyskeren vil tage den tilbage ellers er det dyre lærepenge.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_3553.JPG (686.54 KiB) Vist 9951 gange
Re: vægt gearksse
Hej Igen
Tyskeren har allerede svaret og vil tage gearkassen retur. Han skriver, at det kan være min gangsteller, der har brækket armen pga. fejl i denne. Hvad tænker I ?. er det en mulighed ?
Tyskeren har allerede svaret og vil tage gearkassen retur. Han skriver, at det kan være min gangsteller, der har brækket armen pga. fejl i denne. Hvad tænker I ?. er det en mulighed ?
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: vægt gearksse
Ikke din gangsteller!
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: vægt gearksse
Det er snarere fordi Saturn stod i opposition til Merkur.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: vægt gearksse
?doktorfrank skrev:Det er snarere fordi Saturn stod i opposition til Merkur.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: vægt gearksse
Undskyld mit korte svar, men mener i ikke, at det ikke er sandsynligt, at min gangsteller er synderen, men at det må have været en skiftegaffel i gearkassen
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: vægt gearksse
Det er netop hvad de prøver at sige. Det er ikke din gangsteller Gaflen har bare været træt. Sælges prøver bare at tørre lorten af på dig
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: vægt gearksse
Jeps
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Re: vægt gearksse
Hej Igen
Tyskeren sendte en ny renoveret gearkasse og gav et lille afslag som kompensation. Den nye gearkasse virker fint, så jeg håber på mange km endnu i Lupoen. Jeg skiftede også ledningsnettet til ganstelleren. Der var faktisk 3 stedet hvor isoleringen var knækket og man kunne se den irede leder.
Jeg havde umiddelbart et problem med, at jeg ikke kunne indstille koblingsaktuatoren til 1,85 volt. Den var ligesom låst ved 3.87 V. Jeg fulgte Dr Frank råd med tålmodighed og tog trykket af igen og prøvede igen. Nu virkede det. Grundindstillingen kørte igennem uden problemer.
Jeg har også skiftet kobling, udtrykker leje og føringsrør. sidstnævnte var knækket to stedet. Bilen kører faktisk fint nu. Hvor vigtigt er det med creep point justering som mange anbefaler ?
Tyskeren sendte en ny renoveret gearkasse og gav et lille afslag som kompensation. Den nye gearkasse virker fint, så jeg håber på mange km endnu i Lupoen. Jeg skiftede også ledningsnettet til ganstelleren. Der var faktisk 3 stedet hvor isoleringen var knækket og man kunne se den irede leder.
Jeg havde umiddelbart et problem med, at jeg ikke kunne indstille koblingsaktuatoren til 1,85 volt. Den var ligesom låst ved 3.87 V. Jeg fulgte Dr Frank råd med tålmodighed og tog trykket af igen og prøvede igen. Nu virkede det. Grundindstillingen kørte igennem uden problemer.
Jeg har også skiftet kobling, udtrykker leje og føringsrør. sidstnævnte var knækket to stedet. Bilen kører faktisk fint nu. Hvor vigtigt er det med creep point justering som mange anbefaler ?
Re: vægt gearksse
Det er det der afgør hvordan koblingen så at sige, er sat op til at tage fat. Det gør en stor forskæl på hvordan bilen opleves at køre i, og det kan da kun anbefales at gøre det som fast led i, eller jo rettere lige efter, grundjusteringen.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: vægt gearksse
Det retter sig ind, så det spiller ingen rolle.
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: vægt gearksse
Jamen ku du så ikke lige forklare mig hvorfor der er så kæmpe forskæl på som den kører til daglig, og som den er efter en grundjustering og justering af koblings punkt eller hvad vi nu ska kalder det.
Jeg kan kun sige at min bil kører meget bedre efter en justering, og det spiller da 100% en rolle i min verden.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: vægt gearksse
Efter en komplet grundjustering er alle værdier stillet til fabriksindstilling, derefter bruger bilen nogle hundrede km. til at tilpasse værdierne til den aktuelle kørselsmåde, det er den forklaring jeg i sin tid fik
At den så hen ad vejen ændrer opførsel grundet slitage m.m. uden at kompensere for dette, må stå hen i det uvisse.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.