vægt gearksse

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: vægt gearksse

Indlæg af Skipper »

Folk kan jo gøre som de vil, og det syntes jeg er helt fint. Men min OCD gør at der ikke triller en 3L ud af mit værksted efter en grundjustering, uden at krybepunktet også er sat.

Jeg finder det fjoldet ikke at bruge de 3 museklik og små 2 minutter på at give folk en wauv oplevelse. Alternativet er at bruge 5 minutter på at forklare folk at deres bil kører ringere nu, men det skal nok rette sig sådan nogenlunde til over tid. Og får man så spørgsmålet " kunne du ikke have fået den til at køre godt fra starten af"? Ja så skal man jo til at forklare at man ikke gad bruge de sidste 2 minutter, og der røg så den sidste smule tillid.

Jeg forstår slet ikke argumentationen for ikke at gøre det. Det er uhyggeligt simpelt, og det tager max 2 minutter. Så kører bilen som den skal med det samme. Hvorfor i alverden så ikke bare gøre det.

Det er mig en gåde, at folk igen og igen gladeligt vil bruge langt længere tid på at undersøge om man kan springe over hækken hvor den er lavest, end det tager at sætte sig ind i tingene og blot gøre det korrekt.

Anyway, det er blot sådan jeg ser på det, og andre har jo naturligvis ret til deres holdninger og tilgange til tingene.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: vægt gearksse

Indlæg af Atjuh 3L »

Dejligt med lidt rummelighed :lol:

Mvh,

Atjuh 3L.

P.S.Jeg opfattede spørgsmålet som om spørger havde glemt at lave creep adj. og ville høre om det havde stor betydning, læser du det ikke sådan i det oprindelige spørgsmål?
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: vægt gearksse

Indlæg af Skipper »

Ja det er jo måske i opfattelsen af spørgsmålet det ligger.

Men jeg opfatter det som: hov det har jeg ikke gjort /sat mig ind i, og er det mon vigtigt /nødvendigt, og syntes i det er noget jeg skal gøre.

Og det er der det prikker mig lidt i øjnene, at en ting der er så velbeskrevet og simpel, og med i guides osv, er noget der skal bruges uforholdsmæssigt meget mere tid på at skrivebordstune på, end det ville tage blot at fikse det.

Så det er såmænd bare det for mit vedkommende, set igennem brillerne der jævnligt står med en 3L rytter der stiller spørgsmål til udført arbejde.

I forhold til CJ's russiske diplomati, så er det sikkert bare lang tid siden det var onsdag på de kanter. Han bliver nok go igen, når han har fået en rusketur af konen :mrgreen:
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Re: vægt gearksse

Indlæg af mtkn »

Undskyld, hvis at jeg har været årsag til så megen diskussion. Det er rigtigt, at jeg i min iver over, at mine gearkasse problemer var løst ikke fik justeret creep-punkt som ellers er meget velbeskrevet og vel også simpelt at gøre. Det var selvfølgelig dumt og vældig amatøragtigt. Når nu ikke jeg har fået det gjort er det fordi bilen faktisk kører fint med nydeligt gearskifte og tilkobling. For mig der er fuldstændig amatør og kun har grundjusteret få gange på min ejen bil, er det fortsat en noget stressende oplevelse at grundjustere vel vidende at man har en groundet bil, hvis ikke det lykkes. Uden sammenligning i øvrigt har jeg helt den samme følelse, når jeg opdaterer bios i vore computere - går det galt har man virkelig problemer.
Mange tak for hjælpen
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: vægt gearksse

Indlæg af doktorfrank »

Det er det, der gør det værd at være i dette forum: Tilbagemeldingerne, hvadenten der er positive, negative, bare oplysende eller for hyggens skyld. 8-)
Tak.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar