Tappen i brændstofpåfyldningsrøret + cigarstikket

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
alsendk
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 15. feb 2019 21:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: næstved

Tappen i brændstofpåfyldningsrøret + cigarstikket

Indlæg af alsendk »

7c952edc06c2f66c5007d90b01c43eeb89_large.jpg
7c952edc06c2f66c5007d90b01c43eeb89_large.jpg (118.27 KiB) Vist 3033 gange
Lige et par hurtige spørgsmål, som jeg ikke synes at kunne finde svar på i de mange links herinde.

1. Den lille underlige tap i brændstofrøret, er grøn, og støbt fast sammen med resten af røret, så den kan tilsyneladende ikke adskilles, som videoen med den formodede russer viser.
Det er heller ikke et problem at holde den tap nede mens jeg fylder diesel på - men jeg undrer over hvordan det fungerer, hvordan den tap forhindrer tanken i at blive fyldt helt op, hvis ikke den holdes nede?

2. Jeg irriteres over at cigarstikket ikke slukker sammen med tændingen på min 3l Lupo, hvor jeg har tilsluttet min GPS. Da det er min mil nr to, kan der gå en uge mellem jeg kører i den, og jeg frygter at til den tid er batteriet afladet.
Er der et medlem der har en ide om hvorfra jeg kan trække en + ledning som slukker sammen med tændingen? Selve sikringsboksen ser temmelig umulig ud at grave sig ind i
mvh
Allan
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tappen i brændstofpåfyldningsrøret + cigarstikket

Indlæg af sussi »

1. Når du trykker tappen ned åbner du for "udluftning" af tanken, d.v.s. at den luftbuffer der svarer til præcis 10 liter olie tømmes ud, og du kan fylde tanken helt til randen.
Du kan bare fjerne den sorte tap helt, så har du altid en 10 liter større tank, som skrevet et andet sted er udvidelseskoffecienten for mineralolie meget lille (0,006 eller deromkring :-)
2. Du kan fiske både fast- og tændings plus på tilgangen til radioen.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
alsendk
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 15. feb 2019 21:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: næstved

Re: Tappen i brændstofpåfyldningsrøret + cigarstikket

Indlæg af alsendk »

Super.
Tak for hjælpen.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Tappen i brændstofpåfyldningsrøret + cigarstikket

Indlæg af doktorfrank »

Det med de 10 liter gælder kun for Lupo. A2 får kun volumen øget fra ca. 21 liter til lidt over 23. Men lidt har også ret 8-) .
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tappen i brændstofpåfyldningsrøret + cigarstikket

Indlæg af sussi »

doktorfrank skrev: søn 10. mar 2019 22:43 Det med de 10 liter gælder kun for Lupo. A2 får kun volumen øget fra ca. 21 liter til lidt over 23. Men lidt har også ret 8-) .
Med mindre Audien har en af de 2 større tankstørrelser, der er større end 21 liter, men pyt med det, da spørger har en Lupo :-) :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Tappen i brændstofpåfyldningsrøret + cigarstikket

Indlæg af doktorfrank »

+1
:mrgreen:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar