Motorstyring

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
6330Tecke
Indlæg: 12
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 22:46
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: 6330

Motorstyring

Indlæg af 6330Tecke »

Hej

Har en Lupo med 045906019AE ECU. Er det muligt at udskifte den med en 045906019K ?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Motorstyring

Indlæg af 383CI »

Du kan jo prøve, nogle ombytninger kan godt lade sig gære andre ikke, så kan bile ikke state eller der blinker en glædelampe eller andre "sjove" ting.

Vær opmærksomt på der også er en startspærre at tage hensyn til.

Af nysgærrighed, hvorfor denne ombytning?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Motorstyring

Indlæg af Kim B Olesen »

Både ja og nej - fysisk kan det godt lade sig gøre, hvis du deaktiverer/koder startspærren 😎
Men en K model er til den gamle model motor med vacuum styret stopspjæld, så du sætter dit stopspjæld ud af funktion - dvs at hvis motoren løber løbsk på motorolien, har du ingen motor længere da du ikke kan kvæle den med stopspjældet 🤪
Ja - jeg ved godt det ikke sker ret tit, siger det bare 👍😎
Derudover har K modellen en ide om at blinke i glødelamper hvis startspærre bliver deaktiveret !
Fartpiloten virker som udgangspunkt rigtigt dårligt i en K model motorstyring 😜
6330Tecke
Indlæg: 12
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 22:46
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: 6330

Re: Motorstyring

Indlæg af 6330Tecke »

Mange tak for svar begge 2, det er nemlig fordi jeg har hentet en komplet bil i Tyskland og vil ligge motor fra den over i, men den har en AE og Ville gerne bruge min egen K så jeg kunne beholde fartpiloten :-)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Motorstyring

Indlæg af Kim B Olesen »

Altså den bil du vil køre i ligger der den K model motorstyring ?
Så du flytter motoren FRA en bil med AE motorstyring og over TIL en bil med K motorstyring ?
Hvis det er sådan du gør er der ingen problemer, så flytter du bare indsugningen over fra den gamle motor over på den nye, så har du stopspjældet med og systemet intakt 👍😎
Så er der heller ingen problemer med startspærren, den følger bilen og ikke motoren 👍
Du kan IKKE uden videre tage boksen med AE og sætte i din bil med original K styring 😬
Har prøvet en gang, der sagde motoren lidt mærkelige lyde og gik ud 😱🤪😰
Måske kun fordi stopspjæld ikke åbnede, men jeg skyndte mig at bytte tilbage igen 😎
6330Tecke
Indlæg: 12
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 22:46
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: 6330

Re: Motorstyring

Indlæg af 6330Tecke »

Lige præcis, ja også slipper jeg også for at kode startspærren 👍🏼 Tak for hjælpen😊
Besvar