girkasse, lyd ved retardasjon

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

girkasse, lyd ved retardasjon

Indlæg af olefredrik »

Har prøvekørt, 20m, :oops: , en vogn på lørdags. :)
Den laver en slags støiende lagerlyd når man slipper for gasspældet.

Den er slet ikke kørbar.
Noen der har en ide om hva som er i stykker i girkassen?
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: girkasse, lyd ved retardasjon

Indlæg af doktorfrank »

Der er nedlagt akut køreforbud. Eneste forsvarlige transport er med fejeblad. Udgangslejet i gearkassen er havareret og kan når som helst forårsage et stort hul i gearkassehuset (hvis det faktisk ikke allerede er sket :roll: ). Du kender jo turen fra tidligere: Renovering af gearkasse med det hele! ... “Kig forbi” med den, når du har afmonteret den; du kommer til at opfinde en grund til en københavnertur ;) og i forhandlingsposition er bilen altså de ca. 15 kkr (er det snart 20 norske?) nedskrevet i forhold til gennemsnitlig værdiansættelse :oops:
Jeg glæder mig til at høre, hvad det bliver til - og hilsner til familien :D
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: girkasse, lyd ved retardasjon

Indlæg af olefredrik »

Hei
Nu skal der tilføjes at vognen ikke er handlet inn enda, da det påståes at der er tomt for olie i kassen og at meget taler for totalhavareret girkasse med det hull du nevner. Vognen var ellers i meget god stand. Selgers(Ejer) hadde forøvrigt på et tidspunkt kørt fra Lofoten til Oslo på kun 2. gir da det var kaputt giroverføringsben ;) Vi snakker om 1350km!. Delen kostet 290,-

Ja, med tiden blir det tur til Danmark. Jeg har en girkasse der 5gir "knaser" :D

Hils og vi sees...
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: girkasse, lyd ved retardasjon

Indlæg af doktorfrank »

Forhåbentlig er det ikke din A2? Jeg er ved at løbe tør for 5te gear ... de hjul er åbenbart ved at nå til grænsen for levetid :cry: . Udskiftning er jo heldigvis ret nemt, og det gælder om at køre med 4. som topgear, manuelt, så tænderne ikke kommer i klemme, når de brækker af :twisted: .
:mrgreen:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar