Tømning af tank mm

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Tømning af tank mm

Indlæg af dykker5502 »

Jeg fik fucket op i Q8's nye standerlayout og istedet for Easy Go Diesel Plus fikl jeg hældt 25 liter benzin på Lupoen :-(
Ja, og jeg fik kørt 3-4 km før den stoppede ved et venstresving ned ad Kosrdalsvej i Rødovre! Det svarer vel til det der er i filteret.
Så nu ved jeg hvad eftermiddagen og lørdagen skal gå med.
Er der en el-fødepumpe så jeg evt. "bare" kan tage slangen fra ved filteret (det skal jo alligevel af og tømmes) og tømme tanken den vej? Eller er det hævert først og så trykluft bagefter til røret er tomt?
Jeg kan umuligt være den første i verdenshistroein der laver det stunt, så gode fif modtages.
Jeg er opmærksom på at dieselpumpen måske nu er kaput på grund ag manglende smøring, men lige nu satser jeg på at den overlevede.....
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Tømning af tank mm

Indlæg af Kim B Olesen »

Øv - den har jeg også lavet en gang bare på vores Hyundai, jeg opdagede det heldigvis mens jeg tankede, så ingen fare for skader 😬🤪
Der er ingen pumpe i tanken, jeg satte en benzinpumpe på oppe ved filteret og pumpede til den var tom, så hældte jeg 5 liter disesel på og pumpede det igennem også for at få det meste med - derefter en fuld tank diesel og et nyt filter 👍😎
Jeg ville nok pille stik af til dyserne og køre lidt på starteren for at få skiftet det brændstof ved dyserne lidt ud 🤔
Det skal nok overleve det hele 👍 du har nok bare taget lidt af levetiden på dyser og pumpe 🤔
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: Tømning af tank mm

Indlæg af dykker5502 »

Hej Kim, tak for heads up. Det er præcis det der nu er min plan. En venlig sjæl har lånt mig en elektrisk benzinpumpe med diverse slanger, spændebånd og kobberrør, jeg har 2 20l. dunke til brændstoffet og en mere til at hente dieselolie i. Den med de 5 ekstra til det sidste er en god ide. Nyt filter er også købt hos T.Hansen (Bosch). Den med at afbryde til dyserne og køre brændstoffet i dem ud er en god ide. Jeg tænker jeg fylder det nye filter med diesel og benytter pumpen til at fylde brændstofrøret inden jeg prøver at starte den. Batteriet er ladet helt op, men jeg husker fra en enkelt gang hvor jeg kørte tør, at der gik lidt tid med at fylde det hele op med diesel igen.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Tømning af tank mm

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - der kan godt gå noget tid med at fylde igen især hvis pumpen er lidt træt 😬
God ide at sørge for det hele er fyldt godt op 👍
Men ja - man dunker sig selv noget oven i hovedet efter sådan en lille dum ting, og alt det arbejde det giver 😂😂 men det er jo bare at få det fixet 😬😎👍
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: Tømning af tank mm

Indlæg af dykker5502 »

Jeg er kørende med Lupoen igen. Største problem har været vejret. Lupoen stod udenfor og at stå og fedte med diesel mm i regnvejr gad jeg alligevel ikke når nu jeg har en A2 at køre i :-)
Men jeg købte sådan en oliesuger som jeg brugte til at fylde slangen fra filter of hen til pumpe, fyldning af filter og resten sprøjtede jeg ind i pumpen.
Alle slanger på plads med spændebånd og det hele og så var det ellers bare at tørne den i ca 30 sekunder. Så var bensinen sendt ud fra dyserne og dieslen nåede frem og den sprang igang.
Jeg lod den så stå og knurre i tomgang i 5 minutter, så jeg var sikker på at fødelinien var luftet ud og kørte en lang tur også for at lade lidt på batteriet.
Så nu er Lupoen back in business.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Tømning af tank mm

Indlæg af Atjuh 3L »

:) lyder godt.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar